Het is 23 aug 2025 00:56

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Boe
 Boe
BerichtGeplaatst: 31 okt 2012 07:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zo dat was even schrikken! :D
Zelfs dit is in GaiaZoo geschoten.
Fotografie

Groetjes,Thom Zalm

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Boe
BerichtGeplaatst: 31 okt 2012 08:11 
Lid
Fotografie

Op zich wel een leuk beeld, maar mist scherpte. Hee Thom, ik zou het advies dat je vorige keer gekregen hebt opvolgen, dus niet alles plaatsen, alleen hetgeen waar jij tevreden over bent, want wat heb je eraan, om 10x hetzelfde advies te krijgen?
Nou is deze wel beter als de vorige overigens. Maar er had meer spanning in compositie in kunnen zitten, of iets meer omgeving, nu is het meer een snapshot van een koe. Meer niet :(

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Boe
BerichtGeplaatst: 31 okt 2012 16:59 
Lid
Fotografie

Stier. ;)
Ik vind deze compo opzich wel interresant.
Een koe die naar buiten kijkt met een mooie omgeving voor mij.
Wel vind ik de foto iets te donker en had de compo iets ruimer gemogen.
Zelf vind ik het beetje missende scherpte niet storend.

Boe
BerichtGeplaatst: 31 okt 2012 17:25 
Lid
Fotografie

Ik ben erg bescheiden al zeg ik het zelf. (En dat is raar om over mezelf te zeggen dat weet ik.)
Streng voor mezelf ben ik iets minder,ik vind het lastig om te bepalen wat mensen mooi vinden en wat niet.
Daarom post ik ze hier, o.a om ook daarin wat te leren.

Boe
BerichtGeplaatst: 31 okt 2012 18:55 
Lid
Fotografie

Thom Zalm schreef:
Ik ben erg bescheiden al zeg ik het zelf. (En dat is raar om over mezelf te zeggen dat weet ik.)

Ik heb het idee dat je de opmerking van Harald niet helemaal snapt, hij zegt niet dat je niet bescheiden bent, of juist wel, daar heeft hij het niet over ;)
Thom Zalm schreef:
Stier.
Ik vind deze compo opzich wel interresant.
Een koe die naar buiten kijkt met een mooie omgeving voor mij.
Wel vind ik de foto iets te donker en had de compo iets ruimer gemogen.
Zelf vind ik het beetje missende scherpte niet storend.

Of het een stier of een kip is, maakt voor de foto niets uit ;) Sorry ben geen koeienkenner :D

Maar ik had wat jij nu hebt een halfjaar geleden ofzo ook, dat ik alle foto's die ik maakte plaatste, of ze slecht waren of niet, maakte niet uit, want ik wilde zoveel mogelijk leren. Da's op zich een prima gedachte natuurlijk, maar kijk:
Ik kreeg na een dagje foto's maken op alle foto's dezelfde tips, want ze waren volgens dezelfde 'regels' of manieren gemaakt, met dezelfde instellingen etc, dus de tips uit foto 1, golden ook voor foto 37 zegmaar. Je kunt beter een foto plaatsen, en dan het commentaar krijgen, en je dan afvragen:
-Hee, ik krijg op deze foto dit commentaar, als ik de mensen op Photodrome was, zou ik dan ook het commentaar geven op de foto die ik eigenlijk net wou posten?

Je moet leren je af te vragen, of het nut heeft om 100 foto's te plaatsen, of te leren van de tips van foto 1, zodat je ze de volgende keer toe kan passen, in plaats van AL je foto's te plaatsen, zonder je echt goed af te vragen, is dit nu beter als die vorige, heb ik de tips van de vorige foto, aangepakt in deze? Als dat niet is, zie ik niet zoveel nut om foto's te plaatsen, want je leert er niets meer van na 3 foto's geplaatst te hebben denk ik. En ik denk dat je er alleen maar een rotgevoel door krijgt, door op foto 37 nog steeds kritiek te krijgen.
Hoop dat je er wat mee kunt / gaat doen :) :)

Boe
BerichtGeplaatst: 31 okt 2012 18:58 
Lid
Fotografie

Over de compo nog even. Het was veel interessanter als je bijv aan de linkerkant een stuk erbij had gedaan, zodat de stier uit het midden was, en je daar bijv de vage contouren van een weiland kunt zien, dan nu de stier pal in het midden, zonder echte omgeving. Nou snap ik, dat in een dierentuin, je niet altijd dat mooie weilandje op de achtergrond hebt, maar je kunt meer nadenken over hoe je een foto wilt hebben, en hoe je dat gaat realiseren. Niet te gauw tevreden zijn, als je bij een gemaakte foto denkt, hm dit is niet het resultaat wat ik dacht te krijgen, kun je beter nog even dooroefenen of doorfotograferen, ook in de dierentuin zelf, in plaats van snel snel alle fotos maken en te posten :)
En het gebreken aan scherpte, valt voor mij in een negatief punt op hoor, daar erger ik me nou eenmaal snel aan haha, da's ook een voorbeeld van langer doorfotograferen dan snel een snapshot maken ;)

Nu stop ik met mn verhaal, mn handen beginnen pijn te doen van't typen :P

Boe
BerichtGeplaatst: 31 okt 2012 20:37 
Lid
Fotografie

Ik ben het helemaal met je eens Bas!
Je bericht heeft me ook geholpen!
Ik ga nauwkeuriger naar mijn foto's kijken.

Boe
BerichtGeplaatst: 31 okt 2012 20:41 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik vind het knap jongens, een mooie en sportieve discussie! Zo zie je ze niet vaak meer :) Ik hoop alleen maar dat het je helpt Thom, er is niks mis met veel foto's plaatsen, daar leer je van. Blijf alleen kritisch voor jezelf en je zult nog grotere sprongen maken dan je nu al doet :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Boe
BerichtGeplaatst: 31 okt 2012 22:14 
Lid
Fotografie

Ik volg Ilse :) En ik wil je totaal niet afschrikken om foto's te posten, allesbehalve, maar zoals ik in een heel A4tje al heb uitgelegd hierboven :P , is het ook beter voor jezelf om alleen te posten waar je graag tips over wilt, of wat je de moeite waard vind om te delen :)

Boe
BerichtGeplaatst: 01 nov 2012 04:21 
Lid
Fotografie

Thom wie is er nu geschrokken hij of jij :D
ik volg dit gesprekje nu eventjes en herken er erg veel van.
ik ben het in grote lijnen met het A4 tje van Bas wel eens, maar Thom ik begrijp jouw houding wel de mijne is nog steeds een beetje zo, lekker kijken en maar plaatjes maken, prima.
ik lees nu wel weer de tip van Bas om beter te leren kijken als je ergens voor staat in plaats van gelijk een foto te nemen.
bij mijzelf herken ik gewoon een soort van concentratie gebrek met wat je echt aan het doen bent daar probeer ik dus verandering in aan te brengen, best lastig hoor een gewoonte af leren of een nieuwe aan te leren.

Eigenlijk heb je een goede foto geplaatst Thom mensen nemen de moeite om hele A4 tjes te typen :rof
wel blijven plaatsen hoor, je ziet dat de meeste toch altijd even kijken en een mening geven en dat is toch het leerzaamst van een foto plaatsen ook al is het een zelfde tip op den duur verdwijnt dat omdat wij dan de tips onder de knie gaan krijgen.

ik vind het een gave foto ook al kan het beter maar ja dat kan altijd :up

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp