Necer27, ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe D3100. Kun je deze aanbevelen ? Kreeg laatst van iemand de vraag of zij deze moest kopen. Volgens mij is de body bijna gelijk aan de D70, die ligt in ieder geval erg lekker in de hand. Ik zie de D3100 in ieder geval bijna dagelijks in de reclames op tv langskomen...

Citaat:
Voortaan kritischer zijn en geen onscherpe foto's plaatsen. Dat is in het begin moeilijk maar neem van mij aan dat als je deze foto over een jaar weer ziet, je je zelf echt kwalijk neemt....
Citaat:
En verder veel doen, nog meer doen, en nog veel meer doen
Deze Über-Guru opmerkingen kun je, volgens mijn eigen bescheiden mening dan, slechts maken als je zelf het stadium van perfectionisme hebt bereikt. Als het goed is bereik je dat nooit, want er is altijd ruimte voor verbetering. Als ik de fotos van deze gebruiker (Duckie) op deze site bekijk, dan valt mij op, dat ze bijna allemaal onscherp en onder/overbelicht zijn, en kwalitatief aan de onderkant van de fotografische bandbreedte zitten; ze lijken wel gemaakt met een 2MP mobiele telefoon. Verder niets mis mee, maar als je zelf op dat niveau zit, moet je met kritiek op anderen wel uitkijken, anders val je volledig door de mand.
De foto is trouwens inderdaad wat onscherp, ik denk dat het komt omdat je de camera net hebt, en je komt er zelf wel uit. Veel plezier met fotograferen...leuk trouwens dat die dieren in de dierentuin nooit bang zijn, en dus graag op de foto willen !