Het is 11 aug 2025 08:24

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Beer met bot
 Beer met bot
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 04:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Deze beer heb ik ook in Duitsland gefotografeerd.

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Beer met bot
BerichtGeplaatst: 08 jun 2011 00:47 
Lid
Fotografie

Al 82 mensen die de foto bekeken hebben en niet 1 met een mening erover? Ook wanneer jullie de foto waardeloos vinden hoor ik het graag hoor (en dan natuurlijk het liefst wel onderbouwd ;)).

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Beer met bot
BerichtGeplaatst: 08 jun 2011 06:55 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Knap gespot deze beer. Veel detail in de vacht te zien, belichting is ok, dus op de technische kant vd foto kan ik niks zeggen.
De pose op zichzelf is minder daar de ogen vd beer gesloten zijn. Ik zou dezelfde foto graag zien waar iets meer beer opstaat, de actie met het bot komt dan misschien wel beter tot zijn recht.
Alleszins moet dit toch een mooie ervaring zijn om zo'n beest op de gevoelige plaat te kunnen zetten! :up

Profiel op dit foto forum
 Beer met bot
BerichtGeplaatst: 09 jun 2011 00:36 
Moderator
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Mooie foto, maar wel wat hard licht volgens mij.

Jammer dat de beer niet wat meer van z'n ogen en tanden liet zien. ;)

Beer met bot
BerichtGeplaatst: 09 jun 2011 02:05 
Lid
Fotografie

:yahoo Toch reacties, thanks tjieken en Ron!!

Het was een super ervaring om de beren zo bezig te zien. Dit was behoorlijk dichtbij en met een 500mm vast brandpunt, heb je dan opeens niet zoveel mogelijkheden meer. :DD
Ik heb aardig wat foto's gemaakt van deze beer met zijn stukje bot en ik heb net nog even gekeken of daar ook foto's bij zitten met zijn ogen meer zichtbaar. Dat is niet echt het geval. Op sommige zie je wel dat ze niet dicht zijn, maar overal zitten zijn wimpers ervoor en die zijn aanwezig, maar dat is bij deze foto ook al te zien. ;)
Ik heb wel een foto waar zijn bek wat meer open is en zijn tanden dus ook meer zichtbaar zijn, die plaats ik misschien ook nog wel een keertje.

Het harde licht klopt. Het was een erg zonnige dag en de foto is om 12.45 uur gemaakt. Dus er was geen ontkomen aan... :rof
Natuurlijk ook om een wat later tijdstip nog gekeken of we met wat mooier licht de beren konden fotograferen, maar toen lagen ze ver achterin hun gebied te slapen. Ik kon nog net een puntje beer zien, maar niet zo dat het een foto waard was.

Beer met bot
BerichtGeplaatst: 09 jun 2011 08:52 
Lid
Fotografie

Ben niet geheel weg van je uitsnede en standpunt. Beetje te veel van bovenaf, maar dat is ook wat lastigere hier. Waar ik het meeste moeite mee heb is dat enorme 'voorhoofd' en het ontbreken van de voorpoten :(
Verder ziet hij er qua scherpte prima uit en ook de belichting is keurig ondanks het harde licht :)

Beer met bot
BerichtGeplaatst: 09 jun 2011 09:18 
Lid
Fotografie

Nu je verklaard dat je met een vast brandpunt zat, snap ik hem helemaal.

Wel redelijk scherpe haartjes. Iets wat bij een minder goed toestel en lens meteen opvalt (dat het minder goed is).

En wat betreft die ogen dicht... moet je maar eens op iets hards bijten; je verwacht elk moment dat je kaak dichtklapt bij het breken van dat harde en gaan je ogen vanzelf knijpen :)

Beer met bot
BerichtGeplaatst: 09 jun 2011 09:57 
Lid
Fotografie

Moet je maar eens opletten als een hond op een bot ligt te kauwen...de ogen zijn dan ook dicht. Volgens mij is dat uit pure concentratie en door het grote genieten.... Ik vind het een natuurlijke pose, het stoort mij geenszins! :up

Beer met bot
BerichtGeplaatst: 09 jun 2011 10:28 
Lid
Fotografie

belichting scherpte is gewoon goed.
ogen storen mij ook niet.
alleen de uitsnede kan mij ook niet zo bekoren.
zou voor mij wat ruimer mogen.
mooie ervaring.

Beer met bot
BerichtGeplaatst: 10 jun 2011 14:24 
Lid
Fotografie

Bedankt voor jullie reacties!

Gotchas schreef:
Ben niet geheel weg van je uitsnede en standpunt. Beetje te veel van bovenaf, maar dat is ook wat lastigere hier. Waar ik het meeste moeite mee heb is dat enorme 'voorhoofd' en het ontbreken van de voorpoten :(
Je staat daar hoger dan dat het water is, dus je hebt altijd foto's die wat van bovenaf zijn wanneer je er vlakbij staat. Door de 500mm had ik weinig andere keus qua uitsnede. Ik heb wel lopen dubben om nog iets meer van het voorhoofd weg te halen, maar uiteindelijk heb ik besloten om dat er toch bij te laten, want die beren hebben nu eenmaal een hele grote kop. :D

Peteralexander schreef:
Wel redelijk scherpe haartjes. Iets wat bij een minder goed toestel en lens meteen opvalt (dat het minder goed is).
Ja dat klopt. Die 500mm vast brandpunt van Canon is echt een heel mooie lens! Hij heeft maar twee nadelen: het gewicht (3,8 kg) en de prijs (ong. € 6.300,-). Het gewicht los ik op door mijn man lief aan te kijken wanneer er gesjouwd moet worden. :angel En de prijs, tja dat is wat moeilijker op te lossen... Op dit moment huur ik de lens nog, aangezien ik hem vooral gebruik voor vakanties en de fotoreis die ik organiseer.

wim schreef:
mooie ervaring.
Absoluut!!!

AmyLee schreef:
Moet je maar eens opletten als een hond op een bot ligt te kauwen...de ogen zijn dan ook dicht. Volgens mij is dat uit pure concentratie en door het grote genieten.... Ik vind het een natuurlijke pose, het stoort mij geenszins! :up
Thanks!

Beer met bot
BerichtGeplaatst: 10 jun 2011 14:34 
Lid
Fotografie

Woeiii 4 kilogram lens.. zo. Heb hier naast me een dumbell liggen (handgewicht zoals bij fitness) en die pakte ik even op om me voor te stellen dat dat aan mijn fototoestel hangt...

Beer met bot
BerichtGeplaatst: 10 jun 2011 14:38 
Lid
Fotografie

:rof Dat is best heftig hè!

Beer met bot
BerichtGeplaatst: 11 jun 2011 01:55 
Lid
Fotografie

Wolves fotografie schreef:
Al 82 mensen die de foto bekeken hebben en niet 1 met een mening erover? Ook wanneer jullie de foto waardeloos vinden hoor ik het graag hoor (en dan natuurlijk het liefst wel onderbouwd ;)).

Als je graag antwoord krijgt, reageer dan ook eens op een ander (of liefst de mijne)! :nee

Beer met bot
BerichtGeplaatst: 11 jun 2011 04:59 
Lid
Fotografie

tjieken schreef:
Wolves fotografie schreef:

Als je graag antwoord krijgt, reageer dan ook eens op een ander (of liefst de mijne)! :nee
Daar heb je gedeeltelijk een punt. Ik reageer bij lange na niet op alle foto's (nu zijn dat er tegenwoordig ook wel heel veel elke dag :D). Ik kan je wel vertellen hoe dat komt, alhoewel dat slechts een uitleg is en geen excuus. Ik ben behalve op dit forum nog actief op 5 andere fotofora, waarvan er op drie ook redelijk veel, de andere twee helaas minder door tijdgebrek. Daarnaast beoordeel ik voor mijn beroep ook veel foto's van mijn cursisten. Misschien nu je dat weet, begrijp je wat beter waarom ik niet meer op heel veel foto's hier reageer (trouwens wel op sommige en stemmen op ingezonden week- en maandfoto's probeer ik eigenlijk altijd te doen). Wanneer je kijkt naar de hoeveelheid berichten die ik geplaatst heb hier op het forum (en dus echt niet alleen bij mijn eigen foto's!), zul je zien dat ik het forum niet alleen als showcase gebruik.

Gelukkig heb jij nog niet veel op het forum staan, dus ik heb even al je foto's van een reactie voorzien. ;)

Beer met bot
BerichtGeplaatst: 11 jun 2011 07:25 
Lid
Fotografie

Heel erg bedankt! Tof! :good2