Het is 23 aug 2025 22:37

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Jona in de sneeuw
 Jona in de sneeuw
BerichtGeplaatst: 07 feb 2012 17:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Jona in de sneeuw
BerichtGeplaatst: 07 feb 2012 17:59 
Lid
Fotografie

Leuke foto :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Jona in de sneeuw
BerichtGeplaatst: 07 feb 2012 18:10 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Vind het geen bijzondere foto, meer voor in het plakboek. Komt denk ik doordat hij vanaf de zijkant is genomen.
De kop lijkt ook minder scherp...
Verder een mooie belichting ! :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Jona in de sneeuw
BerichtGeplaatst: 08 feb 2012 11:32 
Lid
Fotografie

Dank u voor de reacties

Probeer eens uit te drukken waarom ge die "voor een plakboek" vindt MOUB ???

Jona in de sneeuw
BerichtGeplaatst: 08 feb 2012 14:20 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik weet dat ik Moubs niet ben, maar toch... ;)

Ik volg Moubs wel, dus wil ik hier even toelichten...

Het is niet gemakkelijk. Jona vind ik een prachtige hond, maar ik heb eigenlijk nog niet echt een foto van haar gezien waarop ze echt tot haar recht komt.

De vorige foto vond ik wat minder qua achtergrond en dat gevoel heb ik bij deze ook. Die paaltjes met omheining vormen niet echt een charmant decor. De kleuren vind ik hier beter dan op de vorige van Jona (vond ik iets te druk), ook omdat ze hier meer los komt van de achtergrond.

Ik weet dat setters een bepaalde, typische houding hebben en die is al verschillende keren door je op foto gezet. Echter vind ik het nooit echt overtuigd gebracht... Ik wacht nog op de foto met diezelfde houding waarbij de kijker werkelijk even achteruit moet gaan leunen omdat ze zo krachtig op het scherm overkomt. Voorlopig vind ik die kracht een beetje ontbreken...

De houding die Jona hier aanneemt, vind ik iets te banaal. Zij is op "bodemonderzoek" en toont geen interesse voor de camera, waardoor de interesse van de kijker ook snel afzwakt. Ze neemt iig geen flaterende houding aan, maar eerder een afwezige.

Ik ben echt benieuwd naar een foto in een rustig decor, waarbij Jona speels en jong als ze is, de camera inkijkt en de kijker weet te charmeren. Ik weet zeker dat ze dat kan! :jump

Jona in de sneeuw
BerichtGeplaatst: 08 feb 2012 14:53 
Lid
Fotografie

Ge hebt helemaal gelijk Ans :up
Ik ben nog op jacht naar de "pose foto " van haar :dk

Toch heb ik een bedenking.....als andere rassen niet een speciale houding hebben, is de foto dan goed?

Jona in de sneeuw
BerichtGeplaatst: 08 feb 2012 20:16 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
AJL schreef:
Ge hebt helemaal gelijk Ans :up
Ik ben nog op jacht naar de "pose foto " van haar :dk

Toch heb ik een bedenking.....als andere rassen niet een speciale houding hebben, is de foto dan goed?

Weet je? Ik heb hier 2 honden rond lopen: Mauro (mijn Border van 3 jaar) en Zafrán (Beauceron van 6 maand).

Als ik Mau fotografeer lijkt het bijna als vanzelf te gaan. Ik weet heel goed wat zijn mooie kantjes zijn en hoe hij het mooist overkomt op foto. Nog een groot voordeel is dat Mau de camera al heel goed kent. Als ik hem bovenhaal, lijkt hij te denken: "Oh, daar gaat ze weer. Laten we maar onze beste kant laten zien."

Bij Zafrán gaat dat voorlopig helemaal anders. Hij is nog jong, ik ken hem nog niet door en door en weet daardoor ook niet super goed hoe hem het best te laten overkomen op foto. Hij kent de camera niet (alhoewel dat flink begint te verbeteren). In het begin stak hij gewoon z'n neus in m'n lens :blink Bij hem ben ik echt ook nog op zoek hoe hij het best gefotografeerd wordt. We komen er wel uit... ;)

Jona is ook nog heel jong. Laat haar wat openbloeien en wennen aan de camera. Op de duur zal ze zich ongeneerd en ontspannen gedragen, waardoor de foto's vanzelf veel meer charme gaan krijgen. Al doende zal je ook wel voeling krijgen en merken wat het mooist is in haar bewegingen, blik,... :)

Wat betreft je bedenking? Bedoel je: als ze een ander ras was geweest, was de foto dan goed?
Wel, dan zou ik een beetje bij dezelfde commentaar blijven hangen. Af en toe valt de scherpte nog wat verkeerd: bijv. op haar rug ipv op haar kop. Als je haar weet te pakken in een mooier decor en haar beweging en houding meer kent, zal daar vanzelf ook meer uit komen.

De foto die hier boven staat, is zoals MrsNuke zegt eerder een saaiere houding. En zoals ik eerder zei, wat afwezig, waardoor de kijker minder geïnteresseerd zal blijven...

Jona in de sneeuw
BerichtGeplaatst: 09 feb 2012 10:45 
Lid
Fotografie

Jona is nog jong....en vreemd voor de camera en....hij blijft niet staan gelijk hem zet (nog niet)
Maar hier is het "speuren"....en het is een jachthond en dat is zijn 2de typische houding...."speuren met de neus tegen de grond"
Ik weet alle honden snuffelen, maar jachthonden bijzonder veel.
Vandaar dat ik dacht dat dit ook een typische houding was, en...hij is niet vanachteren maar opzij gefotografeerd, dus dat zit goed dacht ik :dk

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp