AJL schreef:
Ge hebt helemaal gelijk Ans
Ik ben nog op jacht naar de "pose foto " van haar
Toch heb ik een bedenking.....als andere rassen niet een speciale houding hebben, is de foto dan goed?
Weet je? Ik heb hier 2 honden rond lopen: Mauro (mijn Border van 3 jaar) en Zafrán (Beauceron van 6 maand).
Als ik Mau fotografeer lijkt het bijna als vanzelf te gaan. Ik weet heel goed wat zijn mooie kantjes zijn en hoe hij het mooist overkomt op foto. Nog een groot voordeel is dat Mau de camera al heel goed kent. Als ik hem bovenhaal, lijkt hij te denken: "Oh, daar gaat ze weer. Laten we maar onze beste kant laten zien."
Bij Zafrán gaat dat voorlopig helemaal anders. Hij is nog jong, ik ken hem nog niet door en door en weet daardoor ook niet super goed hoe hem het best te laten overkomen op foto. Hij kent de camera niet (alhoewel dat flink begint te verbeteren). In het begin stak hij gewoon z'n neus in m'n lens

Bij hem ben ik echt ook nog op zoek hoe hij het best gefotografeerd wordt. We komen er wel uit...
Jona is ook nog heel jong. Laat haar wat openbloeien en wennen aan de camera. Op de duur zal ze zich ongeneerd en ontspannen gedragen, waardoor de foto's vanzelf veel meer charme gaan krijgen. Al doende zal je ook wel voeling krijgen en merken wat het mooist is in haar bewegingen, blik,...
Wat betreft je bedenking? Bedoel je: als ze een ander ras was geweest, was de foto dan goed?
Wel, dan zou ik een beetje bij dezelfde commentaar blijven hangen. Af en toe valt de scherpte nog wat verkeerd: bijv. op haar rug ipv op haar kop. Als je haar weet te pakken in een mooier decor en haar beweging en houding meer kent, zal daar vanzelf ook meer uit komen.
De foto die hier boven staat, is zoals MrsNuke zegt eerder een saaiere houding. En zoals ik eerder zei, wat afwezig, waardoor de kijker minder geïnteresseerd zal blijven...