Leuke binnenkomer: actiefoto's

Als ik naar de exif info kijk, dan zie ik dat de sluitertijd lekker kort is (goed bevroren beelden), de iso mooi laag is (weinig kans op ruis), maar ook dat het diafragma flink open stond (f/2.5). Hiermee realiseer je een kleine scherptediepte.
Hier kun je zien hoe groot deze ongeveer is.
Je hondje valt nu mooi binnen die scherptediepte, maar er is bij deze instelling een flinke kans dat je te veel missers pakt. Met een iets kleiner diafragma (grotere f-waarde) kun je dit eenvoudig oplossen.
Door je grote diafragma komt je hondje wel mooi los uit de mooi wazige achtergrond.
De kleuren zien er goed uit (wel een beetje licht, door de 0.7EV belichtingscompensatie. Waarom? Vanwege je centrum gerichte meetmethode?), je onderwerp zit wel precies in het midden van de foto (zoals Erik ook al heeft opgemerkt). Vaak wordt je foto sterker als je zorgt dat deze voldoet aan een van de compositieregels. De regel van derden of de gulden snede is bijvoorbeeld zo'n regel. Uiteraard hoef je je daar niet aan te houden, want ze zijn niet verplicht.
Wat Erik ook al heeft aangegeven is dat er geen "oogcontact" is, dat maakt een foto vaak wat sprekender.
V.w.b. de bewerking: je zou een licht vignet kunnen toepassen of de foto nog wat krapper uitsnijden.
Tot slot: In je profiel staat nog je Canon 1100D Canon 70-200 1:4 L USM Canon 50mm. Volgens mij heb je deze foto niet daarmee gemaakt. Je hebt deze foto volgens mij gemaakt met een Canon 7D, met een 85mm f/1.8 lens.
---------------------------------------
Update: enkele kleine aanpassingen in de tekst