Het is 20 jul 2025 23:05

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Caprice
 Caprice
BerichtGeplaatst: 05 mei 2012 20:01 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Paar maanden geleden al een paar voorbeeld-foto'tjes hier geplaatst van waar ik mee bezig was voor de nieuwe website waar ze bij ons op 't werk mee bezig zijn.
Ik heb al redelijk wat foto's klaar, dus wilde ook es kijken wat men er hier van vindt.
Zoals ik ze hier plaats willen ze ze op de website ook neer gaan zetten, dus van elk soort 2 foto's.....1 van de bloem in z'n geheel en 1 van alleen de kelken.
De titel van 't topic is direct de naam van 't soort, dus vandaar Caprice als titel.

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Caprice
BerichtGeplaatst: 05 mei 2012 20:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Geslacht: Vrouw
2 mooie en heldere platen, geen idee wat je er mee gedaan hebt maar ik vind je ´bewerking´ erg passend.
Op zich heb ik een voorkeur voor de tweede alleen had je van mij het steeltje eraan mogen laten zitten.
Nu is het net alsof de bloem in de lucht zweeft :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Caprice
BerichtGeplaatst: 05 mei 2012 21:10 
Lid
Fotografie

helder fris en scherp
zal niet misstaan op de site.

Caprice
BerichtGeplaatst: 06 mei 2012 15:12 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Bedankt voor de leuke reactie's! :D

@Wendy, We hebben ongeveer 50 verschillende soorten en van de meesten heb ik 2 foto's zoals deze gemaakt, dus wat ik hier precies aan gedaan heb weet ik niet meer.
Ze zijn iig. tegen een blauwe achtergrond gemaakt en daarna "uitgeknipt", omdat we op dat moment nog niet wisten wat voor achtergrond we gingen gebruiken.
Dat 't een donker achtergrond moest worden was 't enige dat zeker was.
Na verschillende dingen geprobeerd te hebben[o.a. sterrenlucht] waren ze 't er toch over eens dat gewoon de zwarte papierrol het beste geschikt was om de foto's op de website te presenteren.
Dus heb ik een foto van het zwarte papier gemaakt, hier en daar wat bijgewerkt en daar de bloemen weer "opgeplakt".
Het voordeel is wel dat elke achtergrond nu hetzelfde is, want als je foto's maakt van donkere en witte bloemen dan is de instelling van 't licht niet hetzelfde en krijg je dus ook lichtere en donkerdere achtergronden.
Voor de rest heb ik hier en daar wat vlekjes weggewerkt, de foto's soms licht bijgesneden en na 't verkleinen wat naverscherpt.
Ook zat er vooral bij de witte bloemen hier en daar een blauwe reflectie, dus ook dat moest natuurlijk aangepast en bij sommige kleuren bloemen kwam de kleur er door 't flitsen niet goed uit, dus met een echte bloem ernaast geprobeerd de waarheid zo dicht mogelijk te benaderen.
Al met al zat er dus best nog wel knap wat werk in.....was ik weer lekker van de straat. :P
Ik ben ook nog niet helemaal klaar, moet nog van een aantal soorten de kelken doen en nog wat multiflora's[meerdere stelen in een pot] bijwerken, maar op dit moment zit ik weer wat vaker op de vrachtwagen, dus weinig tijd.
Van die multiflora's zal ik ook nog wel wat foto's plaatsen, maar die heb ik nog niet hier op m'n eigen pc staan.

De stelen bij de losse kelken hebben we bewust weggelaten, omdat dat zweverige juist wel een leuk effect is, vooral als je de foto bekijkt op een geheel zwarte achtergrond op de pc. ;)

Caprice
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 21:53 
Lid

Die heb je erg fraai belicht hoor :super :super :super

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp