Bedankt voor de leuke reactie's!
@Wendy, We hebben ongeveer 50 verschillende soorten en van de meesten heb ik 2 foto's zoals deze gemaakt, dus wat ik hier precies aan gedaan heb weet ik niet meer.
Ze zijn iig. tegen een blauwe achtergrond gemaakt en daarna "uitgeknipt", omdat we op dat moment nog niet wisten wat voor achtergrond we gingen gebruiken.
Dat 't een donker achtergrond moest worden was 't enige dat zeker was.
Na verschillende dingen geprobeerd te hebben[o.a. sterrenlucht] waren ze 't er toch over eens dat gewoon de zwarte papierrol het beste geschikt was om de foto's op de website te presenteren.
Dus heb ik een foto van het zwarte papier gemaakt, hier en daar wat bijgewerkt en daar de bloemen weer "opgeplakt".
Het voordeel is wel dat elke achtergrond nu hetzelfde is, want als je foto's maakt van donkere en witte bloemen dan is de instelling van 't licht niet hetzelfde en krijg je dus ook lichtere en donkerdere achtergronden.
Voor de rest heb ik hier en daar wat vlekjes weggewerkt, de foto's soms licht bijgesneden en na 't verkleinen wat naverscherpt.
Ook zat er vooral bij de witte bloemen hier en daar een blauwe reflectie, dus ook dat moest natuurlijk aangepast en bij sommige kleuren bloemen kwam de kleur er door 't flitsen niet goed uit, dus met een echte bloem ernaast geprobeerd de waarheid zo dicht mogelijk te benaderen.
Al met al zat er dus best nog wel knap wat werk in.....was ik weer lekker van de straat.
Ik ben ook nog niet helemaal klaar, moet nog van een aantal soorten de kelken doen en nog wat multiflora's[meerdere stelen in een pot] bijwerken, maar op dit moment zit ik weer wat vaker op de vrachtwagen, dus weinig tijd.
Van die multiflora's zal ik ook nog wel wat foto's plaatsen, maar die heb ik nog niet hier op m'n eigen pc staan.
De stelen bij de losse kelken hebben we bewust weggelaten, omdat dat zweverige juist wel een leuk effect is, vooral als je de foto bekijkt op een geheel zwarte achtergrond op de pc.