Het is 21 aug 2025 16:26

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Op het Eiland
 Op het Eiland
BerichtGeplaatst: 19 aug 2012 20:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Frans schreef:
is me blijkbaar ontgaan.
mooie foto en gefeliciteerd met je yc.

Niet zo gek dit topic is van vorig jaar.. Apart zo laat een yc

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Op het Eiland
BerichtGeplaatst: 20 aug 2012 08:08 
Lid
Fotografie

Mooie plaat :up :up
Gefeliciteerd met je YC.

Op het Eiland
BerichtGeplaatst: 20 aug 2012 14:15 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
prachtige plaat! Die wolken, de kleur, de nabewerking en de gehele compositie. Erg mooi! Knap dat je in beeld kunt brengen en vastleggen wat je met het blote oog mét emotie kunt waarnemen. Volg je me nog? ;-)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Op het Eiland
BerichtGeplaatst: 20 aug 2012 14:58 
Lid

Geslacht: Man
Nuelle schreef:
prachtige plaat! Die wolken, de kleur, de nabewerking en de gehele compositie. Erg mooi! Knap dat je in beeld kunt brengen en vastleggen wat je met het blote oog mét emotie kunt waarnemen. Volg je me nog? ;-)

Dat is de uitdaging in fotografie, voor mij. Echt helemaal lukken doet het zelden, maar dit is aardig zoals ik het zag en meemaakte. Vervolgens moet er diepte gemaakt worden om niet in een plat plaatje te vervallen. Ik durf hard op te zeggen dat landschapsfotografie veel moeilijker is dan het lijkt. Kom een half uur later bij deze zelfde boom en er is al een hoop veranderd. Het wolkendek is een eind opgeschoven en het licht is toch weer anders. Dat is een van de redenen dat ik me graag bedien van vaste plekken. Dit is er een en ik was er 10 dagen geleden nog. Naast het kennen van plekken is ook handig dat je het weer een beetje snapt(zoals weten wanneer het wolkendek open kan trekken) en de voorspellingen in de gaten houdt. Als het stevig waait met veel buien tussendoor in de zomer dan is het de moeite om gewoon te wachten, direct na een bui trekt het vaak al open. Zoals het ook steede donkerder wordt naar een bui toe. Is voor mij zeer intressant weer. Blauwe luchten vind ik niks.
Bedankt voor je leuke reactie.

Op het Eiland
BerichtGeplaatst: 20 aug 2012 17:59 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Gert64 schreef:
Nuelle schreef:

Dat is de uitdaging in fotografie, voor mij. Echt helemaal lukken doet het zelden, maar dit is aardig zoals ik het zag en meemaakte. Vervolgens moet er diepte gemaakt worden om niet in een plat plaatje te vervallen. Ik durf hard op te zeggen dat landschapsfotografie veel moeilijker is dan het lijkt. Kom een half uur later bij deze zelfde boom en er is al een hoop veranderd. Het wolkendek is een eind opgeschoven en het licht is toch weer anders. Dat is een van de redenen dat ik me graag bedien van vaste plekken. Dit is er een en ik was er 10 dagen geleden nog. Naast het kennen van plekken is ook handig dat je het weer een beetje snapt(zoals weten wanneer het wolkendek open kan trekken) en de voorspellingen in de gaten houdt. Als het stevig waait met veel buien tussendoor in de zomer dan is het de moeite om gewoon te wachten, direct na een bui trekt het vaak al open. Zoals het ook steede donkerder wordt naar een bui toe. Is voor mij zeer intressant weer. Blauwe luchten vind ik niks.
Bedankt voor je leuke reactie.

Mooie uitleg! Je verwoord precies wat ik bedoelde... Je ziet in de foto dat hier ervaring, kennis en veel geduld in ligt. En het mooie is ook, juist, weer dat je het niet ziet. Petje af Gert!!

Op het Eiland
BerichtGeplaatst: 20 aug 2012 18:55 
Lid
Fotografie

Mooie plaat, ik snap 1/20 s niet helemaal. Kans op bewegingsonscherpte aanwezig. Over het groen twijfel ik een beetje

Op het Eiland
BerichtGeplaatst: 20 aug 2012 19:07 
Lid
Fotografie

Erg mooi Gert :D Proficiat!

Op het Eiland
BerichtGeplaatst: 20 aug 2012 22:06 
Lid

Ab59 schreef:
Mooie plaat, ik snap 1/20 s niet helemaal. Kans op bewegingsonscherpte aanwezig. Over het groen twijfel ik een beetje

Ik twijfelde niet. :) Om het wel te snappen: Het is 's avonds bijna tegen schemering, is ook te zien aan de lucht. Het is met weinig mm's gemaakt dat scheelt ten eerste in bewegingsonscherpte en bedenk daarbij dat Sony een hele goede beeldstabilisatie in de camera bouwt, dat scheelt nog meer.

Op het Eiland
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012 12:12 
Lid
Fotografie

Zeer mooie foto, top :upc

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2