Nuelle schreef:
prachtige plaat! Die wolken, de kleur, de nabewerking en de gehele compositie. Erg mooi! Knap dat je in beeld kunt brengen en vastleggen wat je met het blote oog mét emotie kunt waarnemen. Volg je me nog? ;-)
Dat is de uitdaging in fotografie, voor mij. Echt helemaal lukken doet het zelden, maar dit is aardig zoals ik het zag en meemaakte. Vervolgens moet er diepte gemaakt worden om niet in een plat plaatje te vervallen. Ik durf hard op te zeggen dat landschapsfotografie veel moeilijker is dan het lijkt. Kom een half uur later bij deze zelfde boom en er is al een hoop veranderd. Het wolkendek is een eind opgeschoven en het licht is toch weer anders. Dat is een van de redenen dat ik me graag bedien van vaste plekken. Dit is er een en ik was er 10 dagen geleden nog. Naast het kennen van plekken is ook handig dat je het weer een beetje snapt(zoals weten wanneer het wolkendek open kan trekken) en de voorspellingen in de gaten houdt. Als het stevig waait met veel buien tussendoor in de zomer dan is het de moeite om gewoon te wachten, direct na een bui trekt het vaak al open. Zoals het ook steede donkerder wordt naar een bui toe. Is voor mij zeer intressant weer. Blauwe luchten vind ik niks.
Bedankt voor je leuke reactie.