Deva schreef:
Als ik nog even verder mag miepen... ...Verder nog in de lichte delen van de lucht 4 lensvlekjes (?) die zo mooi symmetrisch staan dat het wel gespiegeld lijkt. Ben benieuwd of jij ze ook ziet? ....

Goed gezien van Deva. Volgens mij is deze foto ook gespiegeld en is het eendje met wat lichter water er in gelaten. Ik ben hier 100% zeker van. De naam van de foto geeft hier ook al een aanwijzing (copya).
Naast de vier vlekjes van Deva, zie ik er nog veel meer symmetrische vlekjes (maar dan heb ik ook eventjes met de schuifjes gespeeld, omdat ik zeker wilde weten of er gespiegeld is of niet), zijn de haken op de steiger allen precies symmetrisch in de steiger geplaatst en groeien de bosjes en bomen aan de overkant precies gelijk (of is er een tuinman daar werkzaam die de kunst van het snoeien tot in de perfectie beheerst...) etc. etc.. De vraag of de foto gespiegeld is, wordt door Christiaan niet beantwoord, wat bij mij gelijk argwaan oproept, zeker in combinatie met de door Deva ontdekte symmetrische vlekjes.. Maakt verder niks uit: het eindplaatje ziet er goed uit.
Als je dan toch het eendje weg gaat halen (wat ik niet zou doen omdat je die er juist bewust in hebt gelaten om de niet-super-kritische-kijker zand in de ogen te strooien), wellicht (of misschien wel, in ieder geval) dan nog twee dingen doen:
- het verticale streepje proberen iets beter weg te werken,
- niet alleen de vier stipjes van Deva, maar echt alle vlekjes netjes wegwerken. Ik zeg: "het wordt tijd voor een grondige schoonmaakbeurt van je sensor".
Het verschil van belichting in het water zou ik zo laten, want helemaal symmetrisch is de foto toch net wat minder mooi.
Christiaan schreef:
...Zoals op veel plekken in het land was het hier ook mistig. Ik vond dit beeld op een lange steiger wel aansprekend
Ik zeg: "Niet jokken!"