Het is 19 jul 2025 03:11

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Kleding fotografie
 Kleding fotografie
BerichtGeplaatst: 14 mei 2010 00:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Gemini schreef:
Alsof het hebben van een camera en het knopje indrukken genoeg is...

Ik vind van wel. In ieder geval, voor mij werkt het. Ik moet al die ingewikkelde dingen ook niet op mijn camera hebben. Ondanks dat hij zo duur was en er zoveel instellingen op zitten, gebruik ik alleen de P-stand. Nog nooit een andere gebruikt (weet ook niet hoe ik dat in moet stellen, de handleiding is veels te dik om te lezen) Een portretstand, of sportstand zit er helaas niet op, daar laat Canon een steekje vallen. Maar hij zag er zo professioneel uit toen ik hem in de winkel zag staan. En hij was ook heel duur (heb er wel meer dan 4000 euro voor betaald toen) Dan moet je toch zeker wel kunnen zeggen dat je een prof-camera hebt, dus dan moet je jezelf ook zeker fotograaf kunnen noemen.
Ik ben wel blij dat er voor dat geld nog geen flitser op zat. Dat is iets waarvan ik al helemaal niet weet wat ik er mee zou moeten, dus ik ben blij dat dat niet op de camera zat.
Wel heb ik er natuurlijk een losse flitser bijgekocht, want ik kwam er al snel achter dat iedereen die eentje had, dus die moest ik dan ook hebben.

Ook heb ik mijn bijdrage aan het mileu geleverd door alvast te investeren in massa's glas wat in de toekomst heel mooi gerecycled kan gaan worden. Het meeste van dat glas zit in een behuizing met een mooi rood randje. Het schijnt goed spul te zijn, maar ik zie het verschil niet.
Voordeel is wel dat het allemaal heel degelijk is en het schijnt zelfs tegen regen te kunnen, niet dat ik dat ooit heb getest, want je denkt toch niet dat ik in de regen ga fotograferen?

Daarnaast snap ik ook niet dat ik jarenlang in de schoolbanken heb gezeten en heb gekeken naar werk van andere fotografen, over allerlei dingen heb gediscusiëerd met mede-studenten, daar ook foto's (voor) heb gemaakt, foto's van mede-studenten heb besproken en uitgebreid geluisterd naar wat zij van mijn foto's vonden. Ook de uitgebreide verhalen van de leraar over bijvoorbeeld Photoshop snapte ik nooit. Een foto komt toch gewoon kant en klaar uit de camera? Je brengt je geheugenkaartje toch naar de Hema en duwt daar alles in een machine om afdrukken te laten maken?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Kleding fotografie
BerichtGeplaatst: 14 mei 2010 22:48 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Go Jeroentje!
Eindelijk een fotograaf die begrijpt dat fotografie geen vak is, en dat het niks met natuurkunde heeft te maken. Maar gewoon wat geluk is.

Kleding fotografie
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 03:56 
Lid

Het kan , zoals eerder werd gezegd , om iemand gaan met een beginnende relatief kleine webshop die niet veel geld wilt uitgeven aan een pro fotograaf om foto's te maken van zijn of haar assortiment. Lijkt mij een zeer goed argument.
Maar het lijkt mij zeer sterk en ook onverstandig om iemand die volgens zijn eigen zeggen geen ervaring heeft met dit soort fotografie iets heel belangrijks laat maken voor het succes van je onderneming. Want een goede presentatie is gewoon een van de belangrijkste dingen. Vooral bij een webshop.
Het lijkt me gewoon heel onwaarschijnlijk. Zelfs als hij het voor weinig of voor helemaal niks doet zal iedereen met een beetje hersenen toch een fotograaf in huren met ervaring. Dat hoeft natuurlijk geen Calvin Klein kleding fotograaf te zijn , maar gewoon een regionale fotograaf zou moeten voldoen indien hij er ervaring mee heeft. Ik zie het doel van de post dan ook niet.

Als het toch serieus is :

Ga even Googlen. Er staat zo verschrikkelijk veel informatie op het www.
Ik denk dat je op Google meer info zult vinden over dit type fotografie dan op dit forum aangezien ik het hier op het forum nog nooit heb zien langs komen. Ik zit hier dan ook niet heel erg lang maar ik heb al veel gezien en bekeken.

En voordat je zoiets aan neemt de volgende keer ; vraag je af of je het kunt en of je er de materialen voor hebt !! Zo niet , zorg voor de materialen en kennis door zelf vooral veel uit te proberen !!

Succes...

Kleding fotografie
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 11:23 
Lid
Fotografie

Even los van de discussie over fotografen&hunwerk en het geanimeerde verhaal erachteraan over hoe fotografie het beste werkt :DD , kan ik toch zeggen dat ik een paar mooie tips heb gezien voor mensen die er aan denken mee te beginnen.
Lichtbak met glasplaat, tentje bouwen, zijwaardse verlichting, etc.
Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik wil het wel kunnen voor 'als' (je weet maar nooit) ik ooit een vraag krijg om het ook te doen voor een ander (met inderdaad een budget van een spaarpotje van een 12-jarige). Ik heb namelijk wat 'ondernemende' familieleden en hier in Almere stimuleren ze ZZP'ers enorm en wie weet dat ik uit de hoek van bekenden nog verzoeken kan krijgen.

Dus op de to-do-lijst staat nu: lichtbak maken. 1 ding tegelijk. :DD

Kleding fotografie
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 12:32 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
@ Jeroen:
:rof

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2