Maandag een triest begin, foto gemaakt tussen de buien door
stinkende gouwe (Chelidonium majus)

ik noem het meestal onkruid, maar ik weet dat Jo dan het niet met me eens is
dus netjes opgezocht wat het is en hier de link naar Wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stinkende_gouweDinsdag de gewone Rolklaver - Lotus corniculatus

Rolklaver is een algemeen voorkomend geslacht uit de vlinderbloemenfamilie. De naam rolklaver is aan de plant gegeven vanwege de ronde peulen. De soorten uit dit geslacht groeien hoofdzakelijk in gematigde streken van het noordelijk halfrond. Bron Wikipedia
Woensdag - Avondkoekoeksbloem (Silene latifolia)

De avondkoekoeksbloem, witte silene of lijnkruid is een plant uit de anjerfamilie. Het is een tot 1 m hoge, eenjarige tot overblijvende, algemeen voorkomende plant. De soort dankt zijn naam aan de bloemen, die 's avonds open staan. Bron Wikipedia
Donderdag - Raapzaad Brassica rapa

deze nog kunnen vastleggen voordat hier de buien weer losbarsten

het is niet normaal zoveel water er hier is gevallen.........
de plant lijkt veel op koolzaad (Brassica napus). dus is mijn twijfel groot en wacht maar op onze expert Jo

de bloeivorm is anders doordat bij het koolzaad de knoppen van de ongeopende bloemen hoger zitten dan de bloemen, terwijl bij het raapzaad de bloemen de knoppen bedekken. en ook hier trof ik weer wat beestjes aan de nimf zag ik meteen het andere kleine beestje zag ik pas op het scherm

Vrijdag - minibloempje

deze vandaag vast gelegd een heel klein plantje/bloempje de naam kan ik niet vinden, dat het een kleintje is kun je wel zien aan het oranjeachtig luisje wat er bij zit

ben heel benieuwd of Jo dit weet

Zaterdag - Groot kaasjeskruid - Malva sylvestris

heb het me vandaag iets gemakkelijker gemaakt dan gisteren met het minibloempje, deze is wel een heel beetje groter

Naamgeving: Kaasjeskruid heeft te maken met de vruchten, die op een kaasje lijken. Malva komt van het Griekse malacos (zacht), omdat de Malva's een verzachtend slijm bevatten. Sylvestris betekent in het bos groeiend. Groot kaasjeskruid behoort tot de medicinale planten. Het werkt genezend tegen hoest, keelpijn, verkoudheid, eczeem en steenpuisten..... en deze apotheek staat bij mij achter in het bos

Zondag - Gehoornde klaverzuring ( Oxalis corniculata)

Het plantje geldt als zeldzaam akkeronkruid, maar blijkt de laatste jaren in opmars in stedelijke gebieden. De gele bloemen bestaan uit vijf kroonbladen en zijn 4-7 mm groot. De plant bloeit van mei tot oktober. De bloemen en zijn alleen bij helder zonlicht geopend.Gehoornde klaverzuring wordt ook gezien als een lastig onkruid. Naast dat de stengels wortelen op de knopen, vermeerdert het zich ook heel makkelijk via zaad. De vruchtdozen springen bij rijpheid van de zaden bij de minste beweging open en slingeren de zaden weg.