Hoi allemaal.
Eindelijk heb ik dan een foto weten te maken die mogelijk aan mijn muur zou komen te hangen.
Het betreft een panorama foto uit 4 samengevoegde foto's.
Nu wil ik de foto groot laten afdrukken in de verhouding 3:1. Dit betekend dat ik nog een stuk van de foto moet afhalen want de verhouding is nu ongeveer 3,5:1
Nu ben ik aan het rondkijken op internet en ik vind het lastig om een website te vinden die de service aanbied die bij mijn wensen past. De afdruk moet namelijk 1,80 / 2,00 mtr breed zijn.
Kwa materiaal sta ik open voor wat er aangeboden word. Wat ik niet wil is hout structuur door mijn foto heen. Hout valt dus af.
Vraag2: Hoe ga ik om met het zwart in mijn foto ? Ik heb inmiddels de ervaring dat mijn afdrukken soms iets donkerder uitkomen dan ik van te voren heb bedacht. Vaak maakt dat niet zo heel veel uit maar de foto die ik wil gaan afdrukken is vrij donker. Als hij veel donkerder word afgedrukt dan kan hij teveel dichtlopen...
Ik heb geen gekalibreerd scherm ben ook even niet in de mogelijkheid dit op korte termijn te kunnen doen.
Het gaat om onderstaande foto:
https://flic.kr/p/Loa8GcHoe zit het zwart er op jullie gekalibreerde schermen uit ?
Wilbert