Laten we even vooropstellen dat ik nog nooit op het Eurocircuit geweest ben, hoewel dat dan ook weer belachelijk is omdat het voor mij ook het dichtsbijzijnde circuit is.
Maar wat me in jouw foto's voornamelijk opvalt zijn de achtergronden. Hoewel sportfoto's natuurlijk draaien om het onderwerp worden ze voornamelijk gemaakt door de mate dat de achtergrond de foto domineert.
Kijk maar eens goed rond over het internet en ga eens op zoek naar de goede sportfotografen (
http://www.daveblackphotography.com/ is een goed voorbeeld).
Je ziet dat de achtergronden op het gros van zijn foto's bijna deel uitmaken van de foto. Ze zorgen er in ieder geval voor dat de focus op het onderwerp blijft.
En bij jou is er gewoon teveel te zien op de achtergronden dat de aandacht van de auto's afraakt.
Ik heb niet al je exifs bekeken, maar alleen die van #6 (1/4000, f/5.0, ISO 400 en 135mm)
Maar waarom 1/4000? Omdat een auto snel beweegt? Op zich is dat geen verkeerde keuze. Maar door een snelle sluitertijd maak je van een razende auto een stilleven.
Door een langzamere sluitertijd te kiezen (bijvoorbeeld 1/200) kun je veel meer gevoel van snelheid in je foto's brengen. In die 1/200 tijd zal de auto een klein stukje rijden (Als hij rijd met 120 km/h, dan legt hij in een seconde 33.3 meter af. in 1/200 is dat dus 16 centimeter)
Je zult dus een klein beetje mee moeten bewegen met de auto. En daar komt dan het gevoel van snelheid om de hoek kijken. Door met de auto mee te bewegen blijft de auto relatief gezien stil staan. Maar de wielen draaien rond en de achtergrond blijft stil staan. In absolute zin. Maar omdat jij je camera bewust beweegt lijken de wielen en de achtergrond te bewegen in relatieve zin.
Je krijgt dan een foto waar de auto op stilstaat, maar wielen en achtergrond in beweging zijn. Het geeft meteen een gevoel van snelheid.
Oefen je dit een beetje, dan kun je dit in het extreme trekken. Op de goede standpunten kun je dan zelfs tot 1/30 (da's bij 120 km/h meer dan een meter aan beweging)
Deze techniek staat overigens bekend als 'panning'