Fotosmurf schreef:
Ik heb ook even zitten spelen met jou foto.
Als je het niks vind hoor ik wel of ik hem weg moet halen.
Ik vind het wel een verbetering ten opzichte van mijn foto! Wat is nu het belangrijkste waar je mee hebt zitten spelen?
Martina schreef:
archito schreef:
Martina schreef:
Ze zien er allemaal erg vlak uit, ook de gelaten zijn niet helemaal helder in beeld gebracht. Nummer twee vind ik hier het beste, deze is alleen niet scherp.
Bedankt voor je commentaar, de tweede is inderdaad net uit focus, ik zag dat pas toen ik van de reis terug kwam en op de pc de foto zag. Maar vond hem nog steeds een van de mooiere dus heb hem daarom toch wel geplaatst.
Hoe zou jij de foto's minder vlak maken? Ik heb ze denk ik in mijn zoektocht naar een mooie kleur- en contraststelling onbedoeld vlakker gemaakt. Maar ik vind de wat 'valere' kleuren wel mooi.
Buiten dat denk ik dat je er veel meer uit kan halen door middel van een goede bewerking. Maar het verschil in witte en zwarte vlakken is wat laag en af en toe heel hoog (zoals de foto met de man met de hoed) Ik vind zelf fotograferen op een groot diafragma erg mooi maar hierbij kun je ook snel fouten gaan maken. Probeer daarom om eerst maar een paar foto's te maken met een wat hoger diafragma getal, b.v.b. F/3.5 en dan later wanneer je die gemaakt hebt naar bijvoorbeeld F/1.8 te gaan. Ik heb namelijk ook heel wat foute foto's geschoten als ik op 1.8 schoot, maar nu weet ik precies hoe ik daarmee om moet gaan.
Ik weet niet of je bekend bent met VSCO? Deze heeft erg coole filters die je ook even snel op je telefoon kan uitproberen. Ik heb op Lightroom ook alle presets gedownload.
GREETZ
Het diafragma was f/4, maar ingezoomd tot 70mm (crop).

Maar dat geeft een vrij korte scherptediepte door de zoom.
Ik heb er niet van gehoord maar ga het zeker proberen!