Het is 22 aug 2025 16:26

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur - Ik maak foto's...
 - Ik maak foto's...
BerichtGeplaatst: 08 sep 2016 22:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Ik denk dat ik dit mag zeggen tegen iemand die zelf soms ook hard is in zijn kritieken

Natuurlijk mag je dit zeggen, ik lees alle comments steeds met volle aandacht, er is steeds iets uit te halen :)

Ik heb nog een twintig tal andere foto's met deze outfit, ook minder dicht bij het oog, meer naar links, meer naar rechts, enz...
sommige misschien iets beter of misschien net iets minder .

Maar fotografen die enorm veel met portret fotografie bezig zijn, zullen ook weten,
dat als je een tiental portretten naast elkaar legt, om er 1 over te houden, dan speelt de uitstraling,
en de inleving van het model ook een grote rol, en geen enkel model is in staat
je op eén rij tien goede portretten te geven.

Om dus alles "perfect" te krijgen in eén foto, moet je soms ook een beetje geluk hebben.

Maar.... bestaat perfectie wel ?

We werken met mensen, ik heb er controle over, maar nooit 100%, het is een levend wezen met eigen inbreng,
steeds ook heel lichte "up en down's" gedurende een shoot (is onvermijdelijk!)

Licht, MU, outfits, heb ik controle over, een model ook, maar nooit 100%.

Dit is uitleg, niet de minste verdediging van mijn foto :D

Ik zeg geregeld tegen mijn modellen: ik kan alleen maar op de plaat zetten wat je me geeft ;)

DD. :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Ik maak foto's...
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 11:07 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Daniel Doyen schreef:
Citaat:
Ik denk dat ik dit mag zeggen tegen iemand die zelf soms ook hard is in zijn kritieken

Natuurlijk mag je dit zeggen, ik lees alle comments steeds met volle aandacht, er is steeds iets uit te halen :)

Ik heb nog een twintig tal andere foto's met deze outfit, ook minder dicht bij het oog, meer naar links, meer naar rechts, enz...
sommige misschien iets beter of misschien net iets minder .

Maar fotografen die enorm veel met portret fotografie bezig zijn, zullen ook weten,
dat als je een tiental portretten naast elkaar legt, om er 1 over te houden, dan speelt de uitstraling,

Om dus alles "perfect" te krijgen in eén foto, moet je soms ook een beetje geluk hebben.

Maar.... bestaat perfectie wel ?

We werken met mensen, ik heb er controle over, maar nooit 100%, het is een levend wezen met eigen inbreng,
steeds ook heel lichte "up en down's" gedurende een shoot (is onvermijdelijk!)

Licht, MU, outfits, heb ik controle over, een model ook, maar nooit 100%.

Dit is uitleg, niet de minste verdediging van mijn foto :D

Ik zeg geregeld tegen mijn modellen: ik kan alleen maar op de plaat zetten wat je me geeft ;)

Perfecte foto's bestaan niet, al denken we het zelf soms wel. Je hoeft je dan ook niet te verdedigen hoor. Het gaat mij er alleen om dat ik hier een aspect zie dat prominent aanwezig is in/bij het oog van het model, juist op de plek waar onze ogen direct naartoe getrokken worden. Dat vind ik jammer, want het stoorde mij. Maar wellicht anderen niet :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 - Ik maak foto's...
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 11:32 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Daniel Doyen schreef:
Citaat:

Een waarheid als een koe, ik heb genoeg foto,s "weg moeten gooien" waarbij het model de perfecte uitstraling had, maar die het op een ander vlak niet haalde ( scherpte, storende kleding, licht niet okee ed). Soms wordt het san toch een nee.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2