Dank jullie voor de leuke reacties, ik bloos ervan.
Xafke, ja komt zo uit de camera - min of meer dan, ik polijst wel om het precies goed te krijgen. Dit is overigens weer net iets anders dan eerdere experimenten, eigenlijk is dit vrij eenvoudig. Ik hoop dat Fran dit ook leest, want ik heb op basis van een van haar experimenten al eens een aanwijzing gegeven. Het is een combinatie van a) overbelichten - dat zorgt voor de pastel kleuren, en het "wegbranden" van omgevingsdetails - en b) onscherp stellen (autofocus uitzetten dus), en wel in precies de juiste mate om er geen wollige blur van te maken maar een "smeltende" beeltenis. Kwestie van oefenen.
Deva, I wish. Dit soort fotografie is dan wel redelijk origineel (en eerlijk is eerlijk, ik heb dit helemaal op eigen kracht uitgevonden), maar naar blijkt is het ook weer niet helemaal onbekend. Ik kwam in een galerie in Arles foto's tegen waarvan jullie zouden zweren dat ze van mijn hand waren, ik zag zelf in ieder geval het verschil niet. Werkelijk precies mijn technieken, te koop voor een leuke prijs trouwens
Ik ben inmiddels iets bekender met laten we zeggen de arty fotografenwereld, en je gaat alleen beroemd worden als je zelf enorm veel aan netwerking doet, continu je eigen naam en werk rondtoetert en geld investeert in de vorm van fotoboekuitgaven, tentoonstellingen etc. En dan nog ziet de markt voornamelijk brood in jonge mensen, want dat levert als het goed gaat een mooie toekomst op voor de verkoopkanalen. Ik stel teveel prijs op de rest van mijn leven om daar helemaal voor te gaan