Is een mooie serie geworden. Goed verlicht met de softbox, en het lichte tegenlicht in het haar van de flitser geeft er iets sprankelends aan.
Belichting, verlichting en scherpte zijn voor mij allemaal top, dus daar zullen we het niet over hebben.
Foto's worden hier gemaakt door pose model, en de uitsnede. Bij de eerste foto staat ze er voor mij net iets te stijfjes bij.
De tweede is dan alweer een stuk sterker, een sterke houding, krachtig en besluitvaardig, met een goede blik, krachtig maar niet te geposeert.
Derde spreekt me ook aan, valt me op dat je hier wat aan de contrasten hebt getrokken, en valt net iets uit de toon bij de twee voorgangers, waar je juist heel natuurlijke en waarheidgetrouwe kleuren en contrasten hebt. Gezicht is hierdoor iets harder geworden, bij de tweede sprak juist net dat zachte in de contrasten me aan.
Bij de vierde ben je weer terug gegaan naar de bewerking zoals de eerste twee, en dat oogt meteen een fracite aangenamer. Mooie krachtige blik weer op de bruine ogen, hier komt het tegenlicht in het haar het meest tot uiting. Bij bewerking van de kleine versie voor het web mischien iets te verscherpt, wat je dan ook aan de linker haarzijde ziet. Maar ben er van verzekerd dat dat niet in het orgineel aanwezig zal zijn.
Bij de vijfde had ik mijn lichtopstelling zeker aangepast, nu met handen zo omhoog wordt het mooi haar van deze dame in mijn mening een weinig onderbelicht.
Bij de zwartwit versie vindt ik de flits op de rugzijde iets te hard, haar en rugzijde jas tesamen zijn net iets teveel belicht. Mooie pose, zo over de schouder heen kijkend, heeft altijd iets speels.
Citaat:
Flitser met gobo van linksachter.
Heb even gezocht, en kom dan op het volgende uit "Een gobo is een metalen of glazen dia die wordt geprojecteerd in de ruimte." Maar zie dat niet zo terug, neem aan dat dat iets anders is hier?