Het is 09 jun 2025 22:16

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur 1 + 1 = 3
 1 + 1 = 3
BerichtGeplaatst: 16 nov 2016 20:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
1 + 1 = 4 ... dank je wel Frans !... kan ik zeker appreciëren :upc

DD. ;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1 + 1 = 3
BerichtGeplaatst: 16 nov 2016 20:31 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Heldere uitleg van je titel DD..... :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 1 + 1 = 3
BerichtGeplaatst: 16 nov 2016 22:33 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Nog gefeliciteerd met je TC.
Het geheel ziet er weer zeer verzorgd uit. Mooie make-up en alles mooi passend van kleur.
Ik neem aan dat je deze foto op lokatie heb geschoten ik ben benieuwd of je hier naast natuurlijk licht nog andere lichtbronnen of reflectie scherm hebt gebruikt.

1 + 1 = 3
BerichtGeplaatst: 17 nov 2016 11:47 
Lid
Fotografie

Citaat:
Ik neem aan dat je deze foto op lokatie heb geschoten ik ben benieuwd of je hier naast natuurlijk licht nog andere lichtbronnen of reflectie scherm hebt gebruikt.

Wel Fran, deze is inderdaad op locatie genomen. In de binnenkoer van een mooi oud kasteel. (ik heb er 120km voor gereden)

Het was ongeveer drie weken geleden, en die dag was het nog heel mooi en zacht weer, windstil ook.
Er was veel licht aanwezig, maar wel onder een heel uniform licht wolkendek,... DE perfecte softbox dus !
Ook geen harde schaduwen :)

Ik heb deze foto(s) dus allemaal gemaakt met het daar aanwezige licht :) (zonder enig ander hulplicht)

Ik had een (studio) flitser en een groot reflectie scherm meegesleurd, (je weet nooit op voorhand wat de werkelijke licht situatie gaat zijn!), maar ik heb die gedurende een volledige dag shooten, amper een tiental keer gebruikt.

Als de mogelijkheid bestaat om de zaken zo eenvoudig mogelijk te doen, ja,... dan maak ik daar altijd gebruik van ;)

Misschien ook goed om te weten, is dat ik hier op diaphragma F 2.0 werk, speelt ook een rol in het eind resultaat ;)

Antwoord dit op je vragen fran ?

DD. :)

1 + 1 = 3
BerichtGeplaatst: 17 nov 2016 12:56 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Als je al enthousiast bent over de foto en de samenwerking, dan zou ik hier eerder zeggen 1 + 1 + 1 + 1 = 5 :)

1 + 1 = 3
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 17:20 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Bedankt voor je uitleg Daniel. Het was zoals ik vermoede uitsluitend natuurlijk licht. Dat wilde ik graag weten. Meestal probeer ik het licht van foto's te analyseren maar bij deze was ik niet helemaal zeker of je ook een reflectie scherm had gebruikt.
Overigens ben ik het helemaal met je eens, hoe simpeler hoe beter. Ik sleep alleen flitsers mee als ik op lokatie een binnenshoot doe waarvan ik weet dat er gegarandeerd te weinig licht is.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2