Mooie spiegeling.
Ik kan me wel vinden in de reactie van Peter[Roquirocks] hierboven.
Het hoge standpunt is jammer, maar anders had je nu de spiegeling er niet op gehad.
Aan de andere kant, als je de Zwaan wat meer ruimte zou geven dan heb je ook met een laag standpunt meer ruimte voor de spiegeling.
Een laag standpunt is helaas niet altijd mogelijk, ik weet natuurlijk niet hoe de omstandigheden waren, bijvoorbeeld hoe hoog de kant was, of dat er veel riet in de kant stond.
Soms kan het ook niet omdat anders de vogel dan gevlogen is, dat was bij mij het geval in het topic van de reiger die met z'n kop in het water duikt en ook was de betonnen kant daar vrij hoog.
Ik kan dan op m'n buik gaan liggen en het klapschermpje van de camera gebruiken om de camera nog wat lager boven het water te houden, maar aan z'n gedragingen te zien toen ik met de auto aan kwam rijden was ie dan weg geweest.....hij ging toen ik aan kwam rijden al een stukje verderop in het water staan.
Wat bij dieren ook vaak wat toevoegt is een "lichtje" in het oog, anders oogt het oog wat doods.
Dus proberen om een standpunt in te nemen waarbij er ook wat licht op het oog valt, je kunt dit vaak door je zoeker al zien.....als het dier z'n kop een bepaalde kant op draait zie je soms ook het oog wat oplichten, of juist niet.