petervaneekelen schreef:
Onderbelichting eigenlijk alleen lokaal een probleem (links onder), verder lijkt de belichting me prima. Ik stoor me meer aan de linker elleboog (het ontbreken daarvan). Toch een mooie foto, de nieuwe lens lijkt het goed te doen, gefeliciteerd daarmee

Ik zelf stoor me meer aan het afkappen van de vingers onder, beetje het gevolg van het gekozen uniform formaat 50 x 65 cm dat ik voor al mijn platen hanteer. Ze heeft (geruststelling) dus wel alle vingers, ook op het plaatje...
Dank je voor de felicitatie, Dallmeyer rond de 200mm brandpunt, anachromat dus geen Petzval, maar daardoor veel minder lichtsterk. Met dank aan Anton Orlov (San Diego) die regelmatig heel fijne oude lenzen aanbiedt. Wel al eens getest (superscherp deze lens, fractie beter dan de andere en zelfs scherper dan de Hermagis) maar dit zijn de eerste foto's ermee. Effe wennen dus, open lens F6 én full-flitsers op ongeveer 1 meter afstand (2x 400Ws) vraag is voor mij hoe krijg ik met deze lens voldoende licht op het 'negatief'. Misschien een paar 400Ws erbij plaatsen nog...