Harma schreef:
Weer een fantastische!!!!
Ik volg je graag,je hebt een hele speciale manier om dieren e fotograferen....

Door een brakke gezondheid en daaruit voortvloeiende slechte conditie zelf zo ontwikkeld...laten de dieren dat nu juist heel prettig vinden dat gesluip van mij...

Al is er ook best wat voor te zeggen dat ik uitbundig het gedrag en gewoonte van dieren bestudeer. Koeien, varkens, schapen, geiten...en de rassen onderling. Ja, daar zijn grote verschillen. Ik fotografeerde recent nog kamelen bij de enigste kamelenmelkerij van Europa. Fantastische beesten die als ze willen je hoofd kunnen verbrijzelen met hun bek...koeien kunnen je pletten, een beer(mannetjes varken) kan je arm afbijten, een bok of ram kan je een geweldige kopstoot geven. signalen herkennen is dus wel handig... Sommige rundrassen zijn gevaarlijker met een kalf dan bijvoorbeeld een stier... Observeren, lezen, vragen aan de boer/eigenaar. Nooit bang zijn, maar respect tonen, hoe reageert het dier als ik op een gegeven moment weer een stap naar voren zet? Ik heb ahw een paar extra ogen in mijn achterhoofd. Ik hou constant mijn omgeving in de gaten. Ik fotografeer meestal van heel dichtbij, en voor ik zo ver ben gaat daar bewust de nodige tijd aan vooraf. Rust voor iedereen. Ik ben niet bang om vies te worden, kapotte kleding, stinkende camera uitrusting, modder, mest, vruchtwater, nageboorte...ik kom het allemaal tegen...en meestal pas als ik er in kruip/lig/zit... Buiten in de bagger heb ik een waadpak aan. Onder het mom van: Ik moet het niet van mijn snelheid hebben. Dan kan ik werkelijk overal neerploffen voor de beste hoek voor de foto.