Jullie ook nog bedankt voor de reacties.
@Hans, geen glas.
@Matthijs, ik ga er altijd vanuit dat bijna niemand hier de foto hetzelfde ziet....allemaal werken we met een ander scherm en die zullen ook niet allemaal hetzelfde afgesteld staan.
Als ik deze foto op m'n telefoon of op de tablet van m'n vrouw bekijk ziet ie er ook weer wat anders uit, dus ik hecht wel degelijk waarde aan je beoordeling.
@Erik, We zijn geweest in fotohut 4 van Han Bouwmeester.
Hut staat gewoon goed wat betreft het licht, om een uur of 12 staat de zon ongeveer recht achter je.
Maar je zit hier wel in een uitloper van het bos, dus overal om je heen staan er bomen en sommige bomen/bosjes zit ook nog blad aan.....van dat stekelige donkergroene blad, dat is wat je bij deze in de achtergrond ziet.
We hadden de hele dag zon, maar door de laagstaande zon ook veel schaduwen.
30 december is het licht volgens mij niet echt hard meer, maar doordat bij een aantal foto's de achtergrond nogal donker is lijkt dat misschien zo

....zelf vind ik in ieder geval van niet.
Het zwart en wit zijn volgens mij ook niet dichtgelopen en/of uitgebeten en met wat harder licht krijg je daar dan als eerste problemen mee.
Zelf vind ik een donkere achtergrond ook niet erg, maar dat is gewoon een kwestie van smaak, zoals Peter[Roquirocks] ook al een beetje aangeeft.
Ik heb nog aardig wat foto's van die dag, dus er zullen er nog wel meer volgen, ook foto's die ik meer in de schaduw heb gemaakt.
@Peter, Wat betreft het donkere van de foto heb ik denk dezelfde mening als jou.
Volgens mij is het koppie gewoon goed scherp, maar we kunnen het natuurlijk over alles eens zijn.