Ron62 schreef:
Luna staat er netjes scherp op en ook je belichting ziet er goed uit.
Van mij had Luna ook wat voller/groter in beeld mogen zijn, dus ik denk dat je dan zelf iets voor de bocht had moeten gaan liggen, zodat je het pad dan mooi in onscherpte achter de hond had gehad.
Waarom ISO en sluitertijd automatisch?
Zou dan kiezen voor een vast diafragma en vaste ISO-waarde en dan goed in da gaten houden of je sluitertijd nog snel genoeg is, of de sluitertijd en diafragma vast zetten en de ISO automatisch, maar dan moet je weer goed in de gaten houden of je ISO niet te hoog oploopt.

Ron, omdat Geert nog van alles aan het ontdekken is, even van mij een reactie op je vraag.
Ik kan instellen dat de ISO waarde automatisch wordt gekozen waarbij ik een bovengrens kan instellen. Handig omdat je dan kan zorgen dat je beneden de grens blijft dat je last krijgt van hoge-ISO-ruis.
Vervolgens kan ik instellen wat de traagste sluitertijd mag zijn. Een snellere sluitertijd is uiteraard altijd toegestaan.
Tot slot kan ik dan vrijelijk spelen met het diafragma. De camera stelt dan vast met welke sluitertijd en welke ISO-waarde een goed belichte foto kan worden gemaakt, waarbij de camera probeert om een zo laag mogelijke ISO-waarde te gebruiken, maar wel zorgt dat de sluitertijd sneller is dan de ingestelde ondergrens.
Ik denk dat dit ook zo werkt in de camera van Geert, hij kan dat bevestigen.
Jouw opties zijn niet reeel, want je hebt twee van de drie variabelen al op "automatisch" staan, met onder/boven-grens. Je hoeft je alleen druk te maken over de derde variabele.