Het is 17 mei 2025 17:40

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende

Auteur Canon 1DX2 vraag +test 1dx2 + 5d4
 Canon 1DX2 vraag +test 1dx2 + 5d4
BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 20:23 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nuelle schreef:
Vertel!! :up Wat zeiden ze en wat is je afweging voor de 5d4 nu? En waarom niet de 1dx?

De AF 'tracking' van de 1D is net wat beter dan die van de 5D, op zich zit er niet heel veel verschil zover ik zag en begreep.

Wat mij tegenhoud bij de 1D is de duurdere CF kaart, de prijs van de body. Dit in overweging nemende en het feit dat ik een nieuwe Canon 24-70 F/2.8 MK II wil ter vervanging van mijn 'oude' Canon 24-70.

Ook zit de 5D MK IV qua mp netjes tussen de 5DS en 1D in.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 22:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Mdevil schreef:
Nuelle schreef:
Vertel!! :up Wat zeiden ze en wat is je afweging voor de 5d4 nu? En waarom niet de 1dx?

De AF 'tracking' van de 1D is net wat beter dan die van de 5D, op zich zit er niet heel veel verschil zover ik zag en begreep.

Wat mij tegenhoud bij de 1D is de duurdere CF kaart, de prijs van de body. Dit in overweging nemende en het feit dat ik een nieuwe Canon 24-70 F/2.8 MK II wil ter vervanging van mijn 'oude' Canon 24-70.

Ook zit de 5D MK IV qua mp netjes tussen de 5DS en 1D in.

Zeiden ze nog iets over de cfast kaart? Moet die erin of alleen als je video schiet? Kan een snelle andere kaart ook? Kijk, ik ga die buffer niet vol laten lopen. Het gaat mij niet om achter elkaar 14 fps te schieten. Zo werk ik ook niet met de 7d2. Ik kies het moment en begin dan te schieten. Dus ik wil super snel, maar vrij kort.
Ik ben er nog niet uit.
Net als ik denk: ik kan de 5d4 nemen en de 7d2 erbij houden zegt iemand: waarom neemt je niet gewoon het beste? Het vlaggeschip. Investeer gewoon eens in die Ducati als je dat nu eenmaal mooier vindt...

Nogmaals dank aan iedereen die mee denkt en mee schrijft!

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 22:37 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Dat van het focussysteem heb ik ook gelezen. In hoeverre je daar veel "last" van gaat krijgen bij een 5D mark IV, dat weet ik niet. Ik verwacht dat het focussysteem nog steeds goed zal zijn.

Ik verwacht ook dat als je het focussysteem van de 1Dx mark II niet optimaal instelt, hij ook nog veel missers zal leveren. Bij een optimale instelling zal hij ongetwijfeld beter zijn. Wellicht ook net wat sneller (met scherpstellen dan).

Ik denk dat je daar gelijk in hebt! Het maakt veel uit hoe je hem instelt. Dat zie ik ook bij de 7d2. In actie maakt het ontzettend veel uit welke case je hoe instelt.

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 22:38 
Lid
Fotografie

Fotosmurf schreef:
Jared Polin heeft ook eens gezegd, waarom 14 fps of meer, dan kan je net zo goed gaan filmen.
Laat je niet helemaal gek maken met de fps al snap ik je wel maar het blijft toch belangrijk dat je op tijd afdrukt. Ook met 5 fps kan je de plaat hebben die je wilt en met 10 fps heb je hem niet omdat je te laat of te vroeg hebt af gedrukt.

Zelfs met een canon moet dat lukken :rof

Zelfs met Canon? Zeg, je begeeft je nu op glad ijs! Heeel glad....
:rof :rof

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 22:51 
Lid
Fotografie

Nuelle, ik heb nog steeds heel veel plezier van mijn D4 bij actiefotografie, een Ducati van inmiddels twee jaar oud.

Ook bij andere soorten fotografie merk ik dat ik een camera in je hand hebt die je écht ondersteunt. Ik weet niet of een Nikon D810 ook zou doen, ik verwacht het wel.

In mijn Nikon D4 past ook een XQD kaart, een kaartje van ook zo'n €250,-. Net als jij vond en vind ik dat nog steeds een beetje erg veel geld voor een geheugenkaartje. Ik werk dan ook met CF-kaartjes en eerlijk gezegd ben ik nog geen 1 keer tegen de beperking aangelopen die mij noodzaakte om een peperdure XQD kaart aan te schaffen.

Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik in sommige situaties gewoon mijn gevoel moet volgen, ook al zegt de ratio dat een andere keuze verstandiger is. Je leeft maar 1 keer, dus als je echt eens met zo'n "beest" wilt fotograferen, dan gewoon doen! Ik heb er nog steeds geen spijt, ook al kan ik mijn aankoop economisch gezien op geen enkele wijze rechtvaardigen.

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 22:54 
Lid
Fotografie

Prachtig gezegd Henry! Ik kan mij dan ook heel goed herinneren dat ik eens naast je stond met je Ducati! :D
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat :angel

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 23:02 
Lid
Fotografie

Henry de economische theorie gaat er van uit dat de mens rationele beslissingen neemt.
Fabrikanten weten wel beter.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 00:13 
Moderator
Fotografie

Henry schreef:
Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik in sommige situaties gewoon mijn gevoel moet volgen, ook al zegt de ratio dat een andere keuze verstandiger is. Je leeft maar 1 keer, dus als je echt eens met zo'n "beest" wilt fotograferen, dan gewoon doen! Ik heb er nog steeds geen spijt, ook al kan ik mijn aankoop economisch gezien op geen enkele wijze rechtvaardigen.

Goed gesproken Henry.
Denk dat veel hobbyisten met te dure spullen lopen, ik ook hoor. Maar ik zeg altijd maar zo. Als je het mooi vindt, kan betalen, gewoon doen.
Wat is rechtvaardigen Henry, een ander gaat elke week naar de kroeg heb je dat wel eens op jaarbasis opgeteld.

Ik ben heel blij met mijn D750 maar soms mis ik mijn D3 wel hoor. Voelt gewoon lekkerder in je hand een beetje meer camera.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 11:07 
Lid
Fotografie

Wat ik hier lees is dat je eigenlijk een reden zoekt om de 1DX2 te kopen... Denk je niet dat als je een 5D4 koopt dat je daar spijt van gaat krijgen? Dat het blijft knagen wat de 1DX2 zou kunnen?

Al denk ik dat het allebei fantastische camera's zijn, maar als ik zelf de keuze had zou ik voor de 1DX2 gaan. (Maargoed, voorlopig ben ik nog meer als content met mn 5D3 :angel )

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 11:13 
Lid
Fotografie

Alchemist schreef:
Wat ik hier lees is dat je eigenlijk een reden zoekt om de 1DX2 te kopen... Denk je niet dat als je een 5D4 koopt dat je daar spijt van gaat krijgen? Dat het blijft knagen wat de 1DX2 zou kunnen?

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in...
In feite heb ik moeite met de prijs van de camera. Daarin tegen gaat er aardig wat btw af. Scheelt toch. Ik heb ben nu zover dat ik hem 100% wil voor actie maar dat ik hem ga huren/lenen om zelf te ervaren hoe de 1dx2 zich in de studio gedraagt. En, of ie niet te zwaar is na een uur intensief fotograferen.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 11:27 
Lid
Fotografie

It is important to keep in mind how this camera was designed and for whom: unsurprisingly, the 1Dx2 is aimed at the fast pace world of news, reporting, sports and action photography. Canon spent a lot of time listening to that user base and designed the camera with their demands in mind: fast usage, no crazy megapixel counts, superior autofocus and most of all: very high quality Jpeg use.

http://www.rudgr.com/tag/canon-1dx2/

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 12:15 
Lid
Fotografie

Interessant stuk Frans!
In eerste instantie niet voor in de studio, logisch ook als je een racemonster maakt, maar die hoge jpg beelden is wel weer een plus. Dat zou in de praktijk wat werk kunnen schelen. Het touchscreen vind ik een groot gemis. Wat de 5d wel heeft.
En, ik irriteer me mateloos aan een een scherpstelpunt wat niet oplicht. Dat maakt het onmogelijk correct te focussen met snelheid en schaduwen/donkere honden. En dat hebben ze wel weer terug gebracht in de 1d.
Ik ben er nog niet uit. Maar mijn beeld wordt steeds helderder!

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 13:02 
Lid
Fotografie

Wat ik nog niet helemaal begrijp is of je de 1d ziet als een zakelijke investering waarme je (meer) brood op de plank krijgt of als een hebbeding.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 13:11 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
Wat ik nog niet helemaal begrijp is of je de 1d ziet als een zakelijke investering waarme je (meer) brood op de plank krijgt of als een hebbeding.

Het is een zakelijke investering. Niet om meer brood op de plank te krijgen. Dat is nooit een motto geweest. Ik maak ook zelden reclame :)
Zakelijk in de zin van: ik gebruik hem beroepsmatig. Als ie alleen "voor fun" was dan vind ik het te duur. Ik wil hem gebruiken voor in de studio, tijdens workshops en ook privé voor actie fotografie.
Ik zoek een upgrade voor de camera(s) die ik nu gebruik.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 14:20 
Lid
Fotografie

Helder. Maar dan lijkt me de rationele keuze ook helder.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 16:06 
Lid
Fotografie

Hierbij een review van de Canon EOS 1Dx mark II door Hennie van Heerden. Een vrouw die niet de specs bekijkt, maar de foto's die de camera oplevert. Mooi verhalend geschreven, geïllustreerd met geweldige foto's. Hoezo je hebt nog twijfels...

Waarschuwing voor Ron62
Als je op het eind van het artikel de foto van de ijsvogel ziet, loopt je het risico om je Sony in te willen ruilen!

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 17:12 
Lid
Fotografie

Wat een heerlijk stuk om te lezen! Ze maakt geweldige platen zeg! En die ijsvogel... :shock Wauw...
Dankjewel Henry!
Nu nog uitproberen in de studio. Want dat is het enige punt nu nog. Hoeveel beter gaat ie in de studio zijn. Hij is er niet echt voor gemaakt maar dat wil niet zeggen dat ie er niet in kan uitblinken. Ik ben er nog niet uit. Stel dat ie betere beeld kwaliteit oplevert dan mijn 6d. Die een zeer goede beeldkwaliteit heeft. Dan ben ik om!

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 17:19 
Lid
Fotografie

We lezen je review wel binnenkort.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 17:30 
Lid
Fotografie

Nuelle schreef:
Stel dat ie betere beeld kwaliteit oplevert dan mijn 6d. Die een zeer goede beeldkwaliteit heeft. Dan ben ik om!

Stel dat? Als dat niet zo is moet Canon zich heel diep gaan schamen & snel een MK3 uitbrengen... :vlag :wacko
Voor zover ik het heb begrepen heeft Canon vooral een hele grote stap gezet in het dynamisch bereik tov de 1DX, die (zover ik heb begrepen) al beter is als de 5D3 & 6D.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 17:39 
Lid
Fotografie

Ik zal een review maken voor PD Frans ;-)

Wat is een MK3? Ik ben ook geen technische held :blush
Alchemist: je schrijft tov de 1dx ipv mbt de 1dx. Je hebt het nu dus over de 5d4?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende