Citaat:
Dit valt bij mij onder carnavaleske schminkpartij. Zonder deze overbodige buitensporige beschilderingen zou ik de foto prima kunnen waarderen.
@ Ahum: bedankt voor je visie

We zitten duidelijk niet op dezelfde fotografische golflengte

maar dat mag ntuurlijk
Jij noemt het "carnavaleske", wij noemen het " high end beauty shoot ", en ik kan je ook nog verklappen
dat ik nog een honderd tal modellen op mijn wachtlijst staan heb, die hieraan willen meewerken
En ook een pak MUA, die hier gretig willen aan meewerken, omdat ze zich zo kunstzinnig kunnen uitleven.
En, er steekt ook steeds een pak hard werk achter, een moodboard uitwerken, aangepast aan de gelaat trekken
van het model, de juiste producten uitkiezen, de juiste belichting kiezen, die heel veel kan verschillen van MU tot MU...
geloof me, er komt heel veel bij kijken
En ik spreek dan nog niet over de specifieke post-productie, die steeds hoogst noodzakelijk blijft.
En op een shoot dag van een acht tal uur doen we gewoonlijk twee tot drie Beauty Shoots.
Maar (om je gerust te stellen Ahum !) beginnen we s'morgens steeds met een heel " Nude " make-up
En,... een heel goede "Nude" make-up is dan ook niet van de eenvoudigste kwa techniek, het vergt jarenlange ondervinding.
Ik hou van dit soort fotografie, waar soms uren werk achter steekt voor eén foto, maar ik kan ook goed begrijpen, dat dit niet voor iedereen weggelegd is.
Het vraagt ook om teamwerk, je werkt niet alleen met een model, maar een ganse dag met drie, vier of vijf mensen, die samen werken voor een project,... en dit boeit me
Beste Ahum
DD.