Dat is ook zo Frans. Ik vind titels ook serieus het lastigste wat er is... En je schept een verwachting. Ik snap helemaal wat je zegt en het zet mij aan t denken. Iets wat ik al langer denk maar nu maar eens opschrijf. Niet naar jou maar in het algemeen en over mezelf.
Ik plaats alleen een foto als ik er 100% tevreden over ben. Hier en op fb. Ik kan niet meer een "beetje goede" foto plaatsen omdat ik al gemerkt heb dat mijn foto's op plekken opduiken waar ik ze niet gezet heb. Dus gewoon gezocht en copy gemaakt. Ik zag laatst zelfs een auto met zo'n zonnescherm voor de ruit met mijn foto erin! Gewoon ergens vandaan geplukt en gebruikt. Je doet er niks tegen en het is nu eenmaal zo.
Maar wat ik dus op PD zet of waar dan ook, zijn foto's die goed zijn. Sorry als dit een beetje verwaand over komt. Dat is niet de intentie.
De laatste tijd twijfel ik daarom ook of ik nog foto's moet blijven plaatsen op pd. Niet omdat ik het hier niet leuk vind maar omdat ik niet plaats om advies te krijgen maar meer om te delen. Ik weet wat ik plaats en wat de kwaliteit is die ik plaats. Ik hoop te inspireren en te laten zien wat je kunt bereiken als je vanuit het niets begint tot wat ik nu doe. En alles is begonnen hier op PD.
Ik merk dat ik soms wat kribbig doe op opmerkingen over een foto die totaal niks met het beeld te maken hebben maar los van het geheel gemaakt worden. Soms ook terrecht hoor! Zoals laatst bij de foto van Zoë op de bank. Zat een lelijk hoekje in. Helemaal mee eens.
Maar over het algemeen... een beetje te geel, een beetje naar links of rechts ect. Ik kan er niks mee.

Ik zou geen foto plaatsen die ik liever iets naar links of rechts had geplaatst... En nee, ik weet niet alles. Zeker niet! Maar ik weet wel wat ik maak en plaats.
Echt onderbouwde adviezen is meer wat ik zoek denk ik. Om je aan t denken te zetten. Nieuw inzicht over het geheel als foto, als proces en als inspiratie bron. Vragen die gesteld worden om je te prikkelen.
Ik besef dat ik nu heel onaardig over kan komen maar voor degene die mij kennen, en dat zijn er best veel, die weten hopelijk wel wat ik bedoel en dat ik dit bedoel naar mezelf en geen persoonlijk kritiek is.
Ik wil niet kribbig zijn of reageren of steeds een weerwoord geven op een comment. Dat is irritant en dat besef ik maar al te goed. Vandaar de hand in eigen boezem en mijn twijfel om foto's te blijven plaatsen...
Een heel epistel. Het kwam even recht uit het hart