Het ligt er ook een beetje aan wat voor soort fotografie je doet Daniel.
Met bijvoorbeeld actiefotografie is het toch handig als de camera een beetje snel is en als je wat meer pixels hebt om later nog wat ruimte te hebben om eventueel de foto bij te snijden.
Als je een vogel in de vlucht, of een rennende hond wilt volgen met je camera dan zijn wat meer scherpstelpunten ook wel handig.
Tuurlijk is het nog altijd het mannetje achter de camera die de foto maakt en de camera instelt, maar met bijvoorbeeld een stilstaand onderwerp heb je eigenlijk aan 1 scherpstelpunt al genoeg en kun je ook op je gemak de compositie bepalen, zodat je naderhand niet veel meer hoeft te snijden.
Een beetje vogelfotograaf heeft een 500mm F/4 en liefst nog met een 1,4x teleconverter....alleen dat is al meer dan €10.000,- waar je mee op pad gaat en dan heb je nog niet eens een camera om dat ding aan te sturen.
Als je een Canon 1DX mark II of een Nikon D5 erbij aanschaft en nog een leuk lensje dan loopt het bedrag al rap richting de €20.000,-.
Ik heb met m'n oude Sony A55 ook zat leuke foto's gemaakt en daarvan hangt er hier nu ook 1 aan de muur van 90 x 90cm., maar toch zou ik niet meer terug willen naar die camera nu ik al een poosje met de A77II foto's maak.