't Is je eigen schuld Bob, moet je maar niet van die gave beelden uploaden.
Kun je bij andere mensen nog iets zeggen over de kleurtoon (te blauw, of minder geel zou mooier zijn) bij jou heeft dat geen zin omdat duidelijk is dat die kleurtoon een bewuste keuze van je is geweest. Hetzelfde geldt voor de compositie, het druipt er bij jouw beelden vanaf dat die nooit per ongeluk is zoals hij is. De ene compo of kleurenkeuze bevalt mij beter dan de andere, maar kritiek erop is dan volgens mij nooit opbouwend.
Over de scherpte hoeven we het ook niet te hebben want die ligt altijd perfect waar hij liggen moet en tips over je instellingen lijken me ook niet erg relevant.
Kortom: vind jij het gek dat wij een beetje woordeloos zijn?
foto 1: Heel mooi met de plaatsing van het vergeetmijnietje, en de terugkijkende collega linksboven. Fraaie achtergrondkleurtjes ook maar de groenige vlek middenonder en de gele linksonder vind ik voor het mooi te zwaar/te lomp in het verder zo subtiele plaatje.
foto 2: Helemaal geweldig, prachtig die plaatsing in de hoek, mooie zachte en toch kleurrijke bokeh en het donkerblauw bovenin is helemaal lekker... mijn favoriet!
foto 3: Die groene klont bladeren links van het midden ziet eruit alsof ik scheel kijk en is naar mijn smaak te dominant in deze foto.
foto 4: Erg spannend dat avonturenbos links, bloemetje is in verhouding wel erg subtiel, maar dat heeft ook wel weer wat. Spijtig dat het topbloemetje net een beetje wegvalt in de bokeh in vergelijking met de knopjes eronder. Standpunt een tikkie hoger was misschien beter uitgepakt.
foto 5: Mooi maar toch een beetje saai na het geweld van de vorige beelden. Roze collega bovenin vind ik erg gaaf maar dat bruine ding op het rechterbloemetje vind ik niks, wat is dat, een slak?
foto 6: In deze serie komen de kleuren opeens erg hard over.
Zo, ik heb mijn best gedaan, meer heb ik niet in huis