Het is 27 jul 2025 14:06

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Soft and sweet + origineel
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 13:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
@ Danny 081 :

Citaat:
Er zijn zoveel manieren om een foto te bewerken. Dat vind ik het mooie aan fotoshop. Komt het licht van rechts maar moet het van links komen, dan kan je het hele licht uitgummen en verplaatsen.

Danny, dit schreef je in een ander topic (met hoed),... ofwel is dit heel pretentieus van je, ofwel moet ik bij jou dringend Photoshop les komen volgen, want dat is echt iets dat me niet lukt. :wacko

On topic, en onder ons... persoonlijk plaats ik toch veel liever mijn licht(en) op de manier die ik zelf bepaal, om het effect te bekomen dat ik in mijn hoofd heb, en dan pas druk ik af :) , zonder mij dan al op PS te willen berusten :up (daar is PS trouwens ook niet voor gemaakt)

Ik ben nu benieuwd naar je volgende werken :)

DD. ;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 10 jul 2017 11:21 
Lid

Bezwaar bewerken: Nee
Heb je helemaal gelijk in Daniel. Al hangt het van de opdracht af. Ik heb seminars gezien van artiesten die van de opdrachtgever opeens te horen krijgen dat het licht toch liever van rechts had moeten komen. Ik kan dit zelf nog niet (ben er wel mee bezig). Die jongens beginnen standaard met de foto helemaal "plat" te maken. Al het contrast eruit, hooglichten weg en schaduwen open, vervolgens openen in foto shop en dan met wit en zwart op zwak licht alles zelf erin tekenen. ik heb een filmpje van de making of van de eerste foto die ik hier geplaatst heb en als je geïnteresseerd bent wil ik die graag voor je uploaden zodat je kan zien wat ik een beetje bedoel. Ik denk als je dat filmpje ziet dat je zal zeggen dat het weinig meer met fotograferen te maken heeft en daar ben ik het dan ook mee eens. Maar ik vind dat nu eenmaal gewoon heel leuk om te doen omdat ik zelf altijd getekend heb.

Over de belichting kan ik heel veel leren van jouw foto's Antwerpen die is gewoon altijd top, ik hoop ooit ook dat niveau te bereiken.

BerichtGeplaatst: 10 jul 2017 11:21 
Lid

Heb je helemaal gelijk in Daniel. Al hangt het van de opdracht af. Ik heb seminars gezien van artiesten die van de opdrachtgever opeens te horen krijgen dat het licht toch liever van rechts had moeten komen. Ik kan dit zelf nog niet (ben er wel mee bezig). Die jongens beginnen standaard met de foto helemaal "plat" te maken. Al het contrast eruit, hooglichten weg en schaduwen open, vervolgens openen in foto shop en dan met wit en zwart op zwak licht alles zelf erin tekenen. ik heb een filmpje van de making of van de eerste foto die ik hier geplaatst heb en als je geïnteresseerd bent wil ik die graag voor je uploaden zodat je kan zien wat ik een beetje bedoel. Ik denk als je dat filmpje ziet dat je zal zeggen dat het weinig meer met fotograferen te maken heeft en daar ben ik het dan ook mee eens. Maar ik vind dat nu eenmaal gewoon heel leuk om te doen omdat ik zelf altijd getekend heb.

Over de belichting kan ik heel veel leren van jouw foto's Antwerpen die is gewoon altijd top, ik hoop ooit ook dat niveau te bereiken.

BerichtGeplaatst: 10 jul 2017 11:42 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik kan me die techniek goed inbeelden, is eens leuk om te doen trouwens (opgelet wel, met énorme kwaliteit verlies aan het einde van de operatie ! )

Persoonlijk bouw ik mijn foto's toch het liefst op voor ik afdruk, en hoe minder ik moet Photoshoppen, hoe liever.

Als ik mijn ruwe foto's (gedurende de shoot) aan mijn modellen toon, staan ze steeds verbaast dat het er al zo goed uit ziet :)

Sommige modellen zijn dan misschien ook vlug tevreden :rof

DD. ;)

BerichtGeplaatst: 10 jul 2017 12:05 
Lid

Nou dat is ook exact de reden dat ik voor de bewerking wil dat het er ook goed uitziet. Hoe beter de foto uit de camera komt. Hoe sneller het bewerken over het algemeen gaat. En daar moet nog aan gewerkt worden.

Het nadeel is dat het bij sommige bewerkingen mooier wordt als de foto onder of overbelicht is. Kwaliteitsverlies is er eigenlijk niet alles wordt in RAW bewerkt op 16 bit. Wel zijn de juiste instellingen nodig voor exporteren en dergelijke anders gaat het helemaal fout. Gelukkig zie je dat gelijk met een 16 bit bewerking want dan gaan de kleuren heel raar doen. Bijkomend nadeel is dat bij iedere laag in 16bit de pc trager word en je eindigt met een gigantisch groot bestand.

Overigens was het woord Antwerpen niet gepland in de vorige comment maar dat is mijn autocorrectie :)

BerichtGeplaatst: 10 jul 2017 20:35 
Lid
Fotografie

Ben ik nu helemaal ouderwets als ik zeg dat je de foto moet maken op de set in niet achter je pc?

Mijn inziens moet je al starten met een keigoede foto VOOR die de bewerking in gaat. En bewerken moet tot doel hebben de foto verder uit te werken en te verfijnen. Niet om de foto om te ploegen LOL.

BerichtGeplaatst: 10 jul 2017 22:55 
Lid

Persoonlijk ben ik dat met je eens xafke daarom ben ik hier om juist die dingen te leren. Bepaalde Retouchers zullen je wel ouderwets vinden ben ik bang maar dat is een discussie die al langer woed op het internet. Sean Archer is een top Retoucher bijvoorbeeld en ik heb foto's van hem gezien die er voor de bewerking niet uitzien, dat is dan wel bewust gedaan maar toch.

BerichtGeplaatst: 10 jul 2017 23:14 
Lid
Fotografie

Ik volg deze discussie met veel belangstelling omdat ik geen enkele ervaring heb met portret-fotografie.
Maar deze discussie helpt me niet verder. Persoonlijk vind ik de foto's die Danny plaatst aangenaam om naar te kijken. Niet alleen vanwege het model, maar ook vanwege de bewerking. Zo hier en daar zie ik wel wat bewerkingen die "over the top" gaan zoals hebt bewerken van de huid. Maar erg storend vind ik dat niet. Ook dat snoertje kan ik echt niet als storend ervaren.
Ik zie ook portret- en modelfoto's voorbij komen die ik echt niet mooi vind, maar die hier wel lovende kritieken krijgen.
Kortom; verwarring alom :wacko

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2