Ik heb gisteren via pb al de foto die ik bewerkt had doorgestuurd naar Tony en Tony stuurde een berichtje terug dat ze het wel leuk zou vinden als ik 'm ook in dit topic plaats.
Ik heb de laatste tijd het idee dat het soms niet in dank wordt afgenomen als je iemand z'n foto bewerkt en in het topic plaatst, ook al hebben ze geen bezwaar tegen bewerken, heb 'm daarom dus eerst via pb gestuurd.
Zou proberen om nog een beetje uitleg erbij te geven, dus ik hoop dat ik het nog zo ongeveer weet.
Heb de foto eerst een klein stukje bijgesneden, zodat het lichte stuk links er niet meer op zou staan.
Daarna wat contrast eruit, de hooglichten nog wat getemperd(ook via witte kleur in selectieve kleuren) en de kleuren wat aangepast, ook via selectieve kleuren.
Daarna geprobeerd nog wat groen/geel uit de vogel te halen.
Toen de vogel geselecteerd en lichtjes verscherpt en de boom rechts erbij geselecteerd, de selectie omdraaien en de rest ontruist.
Daarna nog een keer ontruisen via Neat-Image, die pakt dan vaak alleen de gebieden die je al ontruist hebt, en Neat-Image pakt toch ook dingetjes aan die je met "gewoon" ontruisen niet weg krijgt.
Misschien ben ik nog wat vergeten, maar m'n geheugen is ook niet zo goed meer als 30 jaar geleden.

Edit: o ja, de witte uitgebeten plekken van de berk achter z'n kop via klonen weg gewerkt.