Het is 15 mei 2025 07:37

Auteur Fotopapier
 Fotopapier
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 20:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik vroeg me af wat voor fotopapier jullie zoal gebruiken?
Wat is de beste prijs-kwaliteit verhouding?
En als laatste.. Heeft er iemand ervaring met Xerox fotopapier? Het is namelijk erg goedkoop dus vroeg me af of dat enigszins kwaliteit heeft, ik zoek namelijk goedkoop papier waarmee ik printjes kan maken om op school te laten zien die niet super goede kwalitiet hoeven te zijn..

Anyone?

(P.S. Ik weet niet echt in welke categorie dit hoort dus dan maar hier. Als het hier niet hoort of er bestaat al een topic over: I'm sorry!)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Fotopapier
BerichtGeplaatst: 22 mei 2009 13:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Je moet er mee experimenteren. Meer kan ik niet zeggen. Het is namelijk ook een combinatie van printer en papier

Je hebt hoofdzakelijk drie soorten:
mat - semigloss - glossy
En in die gradatie verbruiken ze ook inkt. Glossy vergt veel meer inkt dan mat.
Zelf gebruik ik veel Semi-gloss. Het verbruikt veel minder dan glossy en ziet er nog steeds goed uit. Glossy is vaak te plastic (zeker de goedkope, kleuren vloeien ook minder mooi) en mat gebruik ik heel soms (zeker als het tekstdocumenten en foto's zijn, dan ik het best frai)
Daarnaast heb je ook nog exoten als bariet, maar dan moet je daar ook wel een printer bij hebben die meerdere soorten zwarte inkt gebruikt om er het optimale uit te halen.

Welk merk je dan moet gebruiken is weinig voor te zeggen. Papieren van de fabrikant zijn meestal wel safe. Maar voor een echte goede afdruk kan een duurder papier zeker zijn voordelen opleveren.
Je hebt van merken als Hähnemule ook proefpakketten

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp