Ron62 schreef:
Karindhd schreef:
Ben wel nieuwsgierig hoe je de kleur veranderd hebt.
Met Photoshop en dan in "Selectieve Kleuren" wat spelen met "Magenta Tinten".
Dank je, ga ik eens uitproberen, leer ik weer van!
@ Nuelle, je komt totaal niet rot of hard over, juist heel inhoudelijk! En ik moet er wel van blozen dat je vindt dat ik talent heb, dank je!
Ik heb echter de achtergrondkleur niet bewerkt. Ik heb wel de streep van de plexiglasplaat eruit gehaald, die liep horizontaal ten hoogte van zijn elleboog, daar waar het paars aan zijn linkerkant zijn lijf even raakt zeg maar. Op die hoogte heb ik wel een en ander gedaan, ook een beetje met de schaduw daar, maar alles daar boven en daar onder is onbewerkt. Ik ben namelijk niet heel goed in bewerken en al helemaal niet van gekleurde achtergronden.
Bij de tweede foto was de vloer bezaaid met haren en die heb ik weggepoetst. Want dat was echt geen gezicht. En daar maak ik de foto inderdaad heel plat mee.
Dat vind ik dan zelf ook niet echt mooi, maar beter kan ik dat (nog) niet. Daar waar ik in mijn foto's wel een stijgende lijn zie in de loop der jaren, vind ik fotobewerking nog een heel dingetje. Ik ben ook wel aan het kijken voor cursussen, maar het is of heel basic, of heel duur en ver weg. Als je daar nog tips voor hebt? In ieder geval reuze bedankt voor je feedback!