Jannette schreef:
bedankt voor jullie reacties!
Dennismulder55 schreef:
Proficiat met je TC!
De foto's zijn lekker scherp en fraai van kleur en sfeer. Een kritische noot wat mij betreft voor de opbouw van de foto's. De foto's zouden nog sterker zijn als er een duidelijke verdeling zou zijn van voorgrond, midden en achtergrond. Dat mis ik een beetje in de foto's.
Zou je dit een beetje kunnen toelichten Dennis, hoe je dat voor je ziet? Vind het altijd interessant om andere meningen te horen en te kijken of ik er weer van kan leren.
Foto 1 vind ik het mooist.Hele fraaie landschapsfoto. Daar is de heide duidelijk de voorgrond die mijn oog de foto in leidt naar de bomen en de lucht. Dit zou voor mij de TC zijn geweest
Foto 2 en 4 bevatten veel voorgrond. Door het lage standpunt blokkeert de heide mijn blik naar de rest van de foto. Voor mij werkt het beter als de voorgrond de inleiding is naar de rest van de foto. Bij 2 en 4 beslaat het een groot deel van de foto en wordt het hoofdonderdeel van de foto, doordat het mijn oog niet verder leidt.
Foto 3 kijkt door het hoge standpunt prettiger voor mij, maar de heide is een groot vlak zonder herkenbare patronen of lijnen. Daardoor weet ik niet zo goed waar ik moet kijken en blijft mijn oog wat zoekend door de foto. Ik zelf zou op zoek gaan naar lijnen, structureren die het oog wat meer rust geven.
Dit is mijn persoonlijk mening, niet dat ik nou een expert ben ofzo. Maar het viel me op en wilde toch mijn eerlijke mening geven