Als inwoner van het mooie Heerenveen en met een crossbaan op een kleine 10km van mijn huis zou ik gek wezen als ik van deze tak van motorsport niet een paar plaatjes zou schieten.
Ondanks een vreemde avond waarbij er vrij vroeg een zwaar ongeluk gebeurde en er een stop was van ruim een half uur werd de baan ook nog geteisterd door zeer wisselvallig weer.
Naast een vrij harde zon ( zichtbaar op enkele foto's ) heb ik ook zeer donker weer gehad, mede door het uitlopen door de crash was het al licht schemerig tegen het einde van de wedstrijden.
Door mijn zoeker kon ik duidelijk zien dat mijn camera zeer hard moest werken het ontbreken van voldoende licht en het rondvliegende modder gaf het soms een mooi, maar soms ook een minder mooi effect.
Broer en zus Matthijssen maakten het in de zijspan klasse iedereen moeilijk.
In elke heat wisten zij zeer overtuigend te winnen.

In deze klasse waren er meerdere die dezelfde lijn probeerden te rijden, echter kan er maar een de juiste lijn pakken.
De rest moest lossen

Patty Brard heeft ook veel ervaring met witte lijnen, maar deze heren konden er ook wat van.
In de meeste gevallen betekent het passeren van de witte lijn diskwalicatie.
Waarom de diskwalificatie plaats vind geen flauw idee deze witte lijn is namelijk niet prestatieverhogend.

Driften is in deze klasse de enige manier om door de bocht te komen.
Het weinige licht met de daarbij donkere achtergrond zorgt voor een zeer hard, maar aangenaam contrast.

Ondanks dat deze speedwayer net op het punt staat om een bocht af te ronden is zijn blik al bij de volgende bocht.