@Henry:
Nee, maar wel de pricewatch van Tweakers. Alleen zie dus door de bomen het bos niet meer.
@Frans:
Even ter verduidelijking

Ik maakte tot op heden gebruik van twee monitoren (24" IPS Full HD) op mijn vaste PC met videokaart met meerdere uitgangen. Die PC is aan vervanging toe en wil daarvoor in de plaats een laptop.
Het liefst zou ik de laptop via 1 thunderbolt kabel op een dock aansluiten, waar ik vervolgens mijn twee schermen op aan kan sluiten.
@Xafke:
IPS is inderdaad wel een must, maar volgens mij worden er geen TN panelen meer geleverd in de prijs-range van laptops waar ik zoek. Vandaar dat ik die niet benoemd heb.

Ik zal voor fotobewerking de externe schermen gebruiken. Daarom is de keus voor 13" voornamelijk voor het bankhangen en het simpele huis-tuin-keuken internet werk. Mocht ik in de toekomst de schermen vervangen door één of meerdere 4k schermen, moet de laptop dit wel kunnen handelen natuurlijk.
Een losse videokaart/chip t.o.v. integrated graphics in de processor is natuurlijk beter, maar brengt ook de nodige kosten met zich mee. Dus het is geen verplichting, maar wel zeer wenselijk (mits mogelijk binnen het gestelde budget).
MSI maakt inderdaad degelijke apparatuur (mijn videokaarten waren altijd van MSI), maar de laptops hebben een hoog 'gamer' gehalte als het om de looks gaat. Puur een smaak dingetje, maar dat vind ik niet zo mooi.
Asus is nog wel een goede inderdaad om naar te kijken.