Oke, op zich een uitstekende tip, alleen nu weten wat we (of het model) niet moeten doen, maar nog veel belangrijker: wat dan wel? ...of heb ik daar in de snelheid overheen gelezen?

Mij valt het op dat je model dicht op je achtergrond staat, maar dit komt (neem ik aan) omdat je niet zoveel ruimte hebt. Als je wat meer ruimte hebt, dan zou ik je model wat verder van de achtergrond af plaatsen. Ondanks dat je model dicht op je achtergrond staat heb je geen last van harde schaduwen. Mij is nu niet duidelijk of het licht op je achtergrond bewust daar zo geplaatst is of dat dit het stooilicht is afkomstig van het licht wat je model belicht.
Ook valt me het bovenste stukje van de stoel/krukje op waar je model op zit. Ik zeg niet dat modellen niet moeten zitten, maar je ziet dit terug in de houding (beetje gebogen) en de kleding gaat er ook iets anders van aan het lichaam zitten. Als het een bewuste keuze is geweest, dan heb ik er geen moeite mee. Modellen hoeven immers niet altijd te staan of te liggen.

Doordat hij zijn arm optilt, vervormd zijn blouse op meerdere plekken. Het streepjes patroon van zijn blouse geeft daarnaast een apart effect aan de foto. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een betere houding is en ben benieuwd naar de tips van anderen.
De scherpte valt goed en de kleuren zien er netjes uit.