Citaat:
Je gemorrel aan ogen blijft me in negatieve zin opvallen.
Komt slordig over en past eigenlijk helemaal niet bij de zorg die je aan van alles en nog wat besteed.
Dank je wel voor je reactie Frans... maar ik moet je hier toch volledig tegenspreken...
Je gemorreld negatief commentaar valt me hier heel erg op...
Ofwel doe je het met opzet, ofwel bedoel je het als grapje ? ( ik hoop op de tweede optie ! )
Deze foto met dit kind is op enkele minuten tijd genomen, buiten, met mooi licht, spontaan met haar gebabbeld, geen MUA nodig, geen styliste nodig, geen haarkapster nodig, en ook geen specifieke retouch gedaan, niet aan haar huid, niet aan haar ogen, niet aan de wazige achtergrond,....nergens.
Eigenlijk snap ik zelf niet wat je verkeerd ziet ?
Of misschien mis je zelf ondervinding met model fotografie ? ... misschien heb je nooit gemerkt dat de meeste mensen twee verschillende ogen hebben ? in vorm, grote, en soms zelfs in kleur.
Soms bedraagt het verschil slechts 1 of 2 % maar het gaat regelmatig tot 10 % en meer. vooral de oog opening kan enorm verschillen !
Ook bij het verdraaien, of het poseren effect, ...
Het is te wijten aan het licht, de ouderdom, de vermoeidheid van het model, het draaien van de ogen, welk soort reflecties erin vallen, de kleur van de ogen, en nog andere factoren, zoals waar de camera staat, welke lens, de emotie die het model voelt, of wil uitstralen, enz...
Ook de oogleden en ooghoeken zijn zelden de zelfde, en niet symmetrisch ! idem voor de wimpers...
Maar ik schrijf maar en schrijf maar...maar misschien is dit gewoon overbodig voor jou, omdat je dit reeds allemaal weet... of ben ik hier nu weer verkeerd ?
Ik hou van en apprecieer ten zeerste commentaar en reacties, van jou en van vele andere mensen hier op dit sympathieke forum,
en het commentaar mag negatief of positief zijn, ik pik er steeds iets van op
Maar Frans, als je er zoveel naast zit zoals hier, dan zit ik toch met vragen....
Ik blijf dus hopen op een slecht grapje van jou, een slechte bril, een slecht scherm, of een depressief winter dipje door het aanslepende slechte en donkere weer...een gemis aan licht dus...
( vergeet ook niet dat je naar een web versie kijkt Frans, dit beeld is duizenden malen kleiner in data dan de originele Tiff, in de foto die Xafke enkele dagen geleden publiceerde, had je daar ook een discussie over maar het is een feit dat we wel degelijk op foto fora, web versies beoordelen, foto's op afdruk beoordelen is gans iets anders, ik spreek van ervaring door de vele jureringen die ik reeds mocht doen )
DD.

and absolutely no hard feelings !
.