Omdat er in het beoordelingstopic niet echt op het probleem wordt in gegaan maar een topic specifiek hier over.
Heb het probleem dat als ik deze foto opsla via Photoshop, dus gewoon via "opslaan als", de donkere delen donkerder worden dan dat ik ze zie via Photoshop.
Dus ik sla de foto op in een map en open hem via m'n fotoviewer(ACDsee) en krijg dan de zwarte delen donkerder te zien dan dat ik ze bekijk in Photoshop.
Als ik de foto dan verwijder uit PS en opnieuw open krijg ik hetzelfde beeld te zien dan voorheen....in PS lichtere donkere delen dan in m'n viewer.
Ook als ik de foto online zet zijn de donkere delen donkerder, dus het ligt niet aan m'n viewer volgens mij.
Als ik van de foto een printscreen maak in PS(dus de donkere delen wat lichter) en 'm daarna opsla en open via m'n viewer dan krijg ik wel hetzelfde beeld te zien als in PS, alleen met mindere kwaliteit, omdat ik dan niet kan kiezen voor hoogste kwaliteit.
Hieronder heb ik de voorbeelden neer gezet....bovenste foto opgeslagen via "opslaan als" in PS en de onderste foto is een printscreen van PS en daarna opgeslagen.
Bovenste foto is ongeveer 577kB en de onderste ongeveer 80kB, dus kwaliteit van de onderste is minder en dat is ook wel te zien, maar er zijn wel meer details in de donkere delen zichtbaar(minder donker), terwijl ik 'm juist nog een tikkeltje donkerder had gemaakt.
Dat iets donkerder maken heb ik gedaan omdat ik 'm zo in eerste instantie had gemaakt, maar omdat ie 'm donkerder opsloeg had ik 'm nog iets lichter gezet.
Ik snap er echt geen sikkepit meer van, volgens mij heb ik dit probleem nog nooit gehad, of het is me niet opgevallen met m'n oude beeldscherm.

De foto nog iets donkerder gemaakt en een printscreen vanuit Photoshop gemaakt: