voor de kerst een softbox gekregen met een Grid en deze hier voor het eerst uitgeprobeerd. Omdat ik een setje nodig dacht te hebben van minstens 2000 watt ben ik ook aan het oefenen met feathering omdat 2000 watt er voor zorgt dat de aliens landen in mijn achtertuin iedere keer als ik flits.
Waar ik nog steeds tegenaan blijf lopen is dat mijn foto's er anders uit blijven komen te zien. Ik heb deze foto op een gekalibreerd scherm bewerkt. Daar vond ik hem mooi. Vervolgens op het scherm thuis bekeken, compleet andere foto, telefoon, weer compleet anders, hooglichten lijken teveel verlaagd zoals je (misschien) ziet. Scherm van mijn vrouw, weer anders, Televisie, ook anders. Deze heb ik zelfs laten uitprinten omdat ik wilde zien hoe close het bij een gekalibreerd scherm komt. En zelfs dat is er vele malen donkerder uitgekomen. (Saal digitaal adobergb1998, fine art katoen)Anderen lijken het verschil niet op te vallen maar ik erger me kapot. Ik bedoel ik voeg in de nabewerking niet voor niets 2% grijs toe om het vervolgens niet meer te zien. Hoop gelezen al hier over dit onderwerp maar wat ik ook doe, werkelijk overal is de foto anders.
Om een lang verhaal nog langer te maken ben ik best tevreden over de foto. Interessante achtergrond proberen te creëren zonder extra middelen te gebruiken. Minpuntje vind ik zelf dat de muur niet helemaal wit is. Ik heb een film colorgrading gedaan met de kleuren real en orange en achteraf had ik de muur iets minder mogen doen. In deze versie vind ik dat ik de hooglichten iets minder had moeten verlagen.
Zo op het scherm vind ik hem geslaagd. Na de A3 print te hebben gezien vind ik het op papier eerlijk gezegd een beetje saaie Comp. Ik zet deze zelfkritiek er bewust bij zodat ik weet of ik in de buurt zit met wat jullie vinden en er van kan leren.
Bedankt voor het kijken