Het is 08 aug 2025 03:27

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Tree in de Dunes
 Tree in de Dunes
BerichtGeplaatst: 02 feb 2018 19:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vorige week een heerlijke middag van de natuur, in de boswachterij van Schouwen genoten.
Ook eens een poging gedaan om door de boom het bos te zien.

Tree in the Dunes.

Fotografie

Alvast bedankt voor de belangstelling.
Groeten,
Johan

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Tree in de Dunes
BerichtGeplaatst: 02 feb 2018 23:16 
Lid
Fotografie

Een mooi onderwerp gespot dat mooi contrasteerd met de omgeving. Echt qua compositie was hier meer uit te halen denk ik

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Tree in de Dunes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2018 15:25 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Dennismulder55 schreef:
Een mooi onderwerp gespot dat mooi contrasteerd met de omgeving. Echt qua compositie was hier meer uit te halen denk ik

Mee eens.

Tree in de Dunes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2018 15:36 
Lid
Fotografie

leuke woordspelling...

Opname oogt wel wat licht op mijn mac. Mee eens dat er qua compositie meer uit te halen was. Misschien nog meer spelen met de scherptediepte?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Tree in de Dunes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2018 15:37 
Lid

en waar denken jullie dan aan??
Gr. Joop

Tree in de Dunes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2018 16:59 
Lid
Fotografie

MoTo schreef:
en waar denken jullie dan aan??
Gr. Joop

Dat was ook mij gedachte, want ik heb niet aangereikt gekregen , hoe het dan wel beter had kunnen zijn.
Veel meer was er eerlijk gezegd niet mogelijk, vanwege andere bomen. (en de PS-houthakker is ook al flink bezig geweest)
De opmerking over het diafragma kan ik wel wat mee, want inderdaad F8 was eigenlijk te klein.
De reactie over het licht, snap ik wel, want alles (behalve de boom) heeft een Orton-effect gekregen, om de boom vrijer te krijgen. De boom zelf, heeft m.i. alles in zich van licht tot donker.
En ik zeg het nog maar een keer : Ik ben zelf kritisch in mijn beoordeling, en verlang dat ook graag terug. Alle gegronde inzichten in discussies zijn leerzaam.

Tree in de Dunes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2018 17:20 
Moderator
Fotografie

Wat mij het eerste opvalt, de mooie natuurlijke kleuren. :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Tree in de Dunes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2018 18:15 
Lid
Fotografie

De foto is vrij plat, er is weinig diepte door het standpunt en de compositie die je hebt gekozen. Diepte zorgt altijd voor een spannend beeld.
Als ik een mooi onderwerp spot dan verken ik alle mogelijk standpunten en composities om te kijken hoe ik het een interessant beeld kan maken.
Wat betreft deze foto; Ik had ervoor gekozen niet zo dicht op het onderwerp te gaan zitten en daarnaast ook gekeken hoe ik het los kan krijgen van de achtergrond. Een lager standpunt in dit geval had ervoor gezorgd dat de lijn van de heuvel niet door boom zou lopen. Dat had het geheel beter gemaakt denk ik.
Voor de rest is het een vrij lastige omgeving als ik het zo in kan schatten. Soms is het ook zo dat er geen mooie compositie te maken valt van een goed onderwerp. Dan is het mooi om naar te kijken, maar fotografisch gezien niet interessant. Ik vertrek dan en ga door naar het volgende plekje

Tree in de Dunes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2018 18:17 
Lid
Fotografie

Ik denk dat Dennis hele goede tips geeft, was zelf ook al aan t zoeken hoe dat uit te leggen, sluit me bij zijn ideeën aan. Meer afstand kan ook zorgen dat de achtergrond wat rustiger wordt bij een groter diafragma en inzoomen.

Tree in de Dunes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2018 20:00 
Lid
Fotografie

Dennismulder55 schreef:
De foto is vrij plat, er is weinig diepte door het standpunt en de compositie die je hebt gekozen. Diepte zorgt altijd voor een spannend beeld.
Als ik een mooi onderwerp spot dan verken ik alle mogelijk standpunten en composities om te kijken hoe ik het een interessant beeld kan maken.
Wat betreft deze foto; Ik had ervoor gekozen niet zo dicht op het onderwerp te gaan zitten en daarnaast ook gekeken hoe ik het los kan krijgen van de achtergrond. Een lager standpunt in dit geval had ervoor gezorgd dat de lijn van de heuvel niet door boom zou lopen. Dat had het geheel beter gemaakt denk ik.
Voor de rest is het een vrij lastige omgeving als ik het zo in kan schatten. Soms is het ook zo dat er geen mooie compositie te maken valt van een goed onderwerp. Dan is het mooi om naar te kijken, maar fotografisch gezien niet interessant. Ik vertrek dan en ga door naar het volgende plekje

Bedankt Dennis, hier kan ik wat mee.
Goed gezien dat er niet zoveel andere mogelijkheden waren. Misschien had ik gewoon door moeten lopen. Meer groothoek was daar zeker geen optie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp