Dank je wel Frans voor deze mooie beknopte duiding ivm licht. Wat me vooral verbaasde is dat hoe verder men van het onderwerp staat, hoe harder het licht/contrast is. Andersom leek me logischer. Dat de lichtbron groter moet zijn kan ik begrijpen. Dus ik kan zowiezo al eens proberen een grotere diffuser te maken.
Als we het hebben over smaak in kunst ben ik redelijk kort door de bocht. Ik beschouw iets pas als kunst als ik het idee heb dat ik iets zie wat maar enkelingen zouden kunnen maken. Ik wil iets zien dat voortkomt uit een talent. Een Jan van Eyck vind ik een kunstenaar. Picasso helaas niet.
De David van Michelangelo is kunst, een pot mosselen niet LOL
Maar gelukkig is het niet verplicht allemaal hetzelfde te denken of mooi te vinden of kunstig te vinden.
Ik ben eerlijk gezegd iemand die iets mooi of niet mooi vind, lekker of niet lekker.
Hoewel er heel veel dingen zijn die ik als kunst beschouw, terwijl ze vaak zelfs niet als kunst bedoeld zijn.
Ik heb ooit een zeer slecht ziende man schilderijen weten maken met de tekens op een oude schrijfmachine..... wel, dat is kunst. Voor mij althans.
Grtjs,
Werner