We zagen de laatste maanden dat je echt heel goed op weg was Geert.
Als ik het goed heb, heb je nu wat nieuwe spullen aangeschaft en ben je er lekker los mee aan het gaan.
Echter als ik kritisch mag zijn lijkt het alsof je nu een beetje aan het dwalen bent met je lichtopstellingen.
Dit is niet het niveau waar je op zat enige tijd geleden als ik dat zo vrij mag zeggen.
De verfijning van complexe poses zou ik mij nu even niet van aantrekken. Maar als advies zou ik geven om even terug te gaan naar de basics van lichtopstelling waar je in je comfortzone zat. Dus terug naar 1 licht. Foto´s maken die goed zijn. Dan zien hoe je een tweede licht erbij gaat brengen, waar je die gaat plaatsen en welke kracht die moet hebben.
Ideaal (naar mijn mening) heb je een losse lichtmeter die je daar enorm bij kan helpen. Want lichtbronnen toevoegen is een complex gegeven waarbij je de belichtingsinstellingen van je camera zal moeten op aanpassen. Licht telt namelijk op afhankelijk van de hoeken waaronder je ze plaatst.
Werk zo een paar maanden tot je in een nieuwe comfort zone zit.
Dan kan je verder werken aan de andere zaken zoals poses, expressies, styling, make-up, whatever,... Rome is niet gezet in 1 dag

Maar dat wist je wel