@ Artenco: Je lijkt grote problemen te hebben met deze drie woorden: "Just for fun"
Misschien had ik het in het Nederlands moeten schrijven: Ik maak enkel foto's voor mijn plezier.
Ik ben nu bijna 5 jaar met pensioen, en heb een voltijdse loopbaan van 47 jaar achter de rug. (niets met fotografie te maken !)
Ik heb nu nog enkele hobbys, (waaronder fotografie) waar ik ten vol van geniet, zolang mijn gezondheid het toelaat
De dag dat ik geen plezier ( "fun" ) meer beleef aan fotografie, stop ik er op staande voet mee
Over de foto nu nogmaals, dat je deze niet goed vind heb ik geen probleem mee, smaken verschillen.
Wat ik wel geleerd heb na jaren, is dat als je op een fotografen forum een in PS bewerkte foto plaatst,
er steeds een deel vinden dat het slecht gedaan is, slecht "geknipt en geplakt" (iets wat ik hier eigenlijk niet gedaan heb.)
En dat is typisch een fotografen reactie, en meestal komt die dan van fotografen die slechts enkele % van PS beheersen.
99 % van de doorsnee (niet fotografen) mensen hebben met (intensief of niet) PS werk niet het minste probleem.
Als ik een realistische foto wil, dan maak ik die met mijn camera, en die rolt er zo uit,... moet verder niet veel mee gebeuren.
Maar soms wil ik voor "de fun" (hier ben ik weer!

) wat fantasie werk doen, en dan moet dit voor mij ook
niet meer realistisch zijn, en ook niet tot op de kleinste pixel juist zitten,... vermits het geheel toch absoluut "fake" is, En het absoluut niet mijn bedoeling is om iets te creéren dat werkelijk lijkt.
Nu, stel ik je wel iets voor: ik kan je met veel plezier mijn twee foto's doorsturen, en toon mij dan eens
hoe het allemal technisch beter kan ( en ook "serieus en professioneel, en niet voor de fun )
Ben heel benieuwd eigenlijk...
Ik bedank je nog voor de reeds gegeven tijd en schrijven
DD.