RoquiRocks schreef:
Zo is de realiteit nu eenmaal !
Het lijkt wel of dit steeds meer als een excuus aangedragen wordt.....zo was het, dit waren de omstandigheden, ik kon er onmogelijk dichterbij komen, lager was niet mogelijk, enz. enz. enz.
Het zal allemaal best wel zo zijn, maar de foto wordt er volgens mij toch echt niet beter door.
En volgens mij is dat waar het uiteindelijk voor een fotograaf toch om draait, dat eindresultaat en niet de omstandigheden waarin een foto gemaakt is?
Ik snap ook wel dat het voor een fotograaf veel leuker is als ie zijn mooie foto in moeilijke omstandigheden heeft gemaakt en het resultaat toch is geworden zoals ie het voor ogen had en natuurlijk is het ook leuker als je een mooie foto van bijvoorbeeld een dier in het wild hebt kunnen maken in plaats van in de dierentuin, maar voor een ander die jouw foto ziet telt deze emotie volgens mij niet mee, die ziet alleen het eindresultaat.
Volgens mij zitten we hier op het gedeelte van het forum waar we foto's beoordelen en natuurlijk komt daar ook een gedeelte aan persoonlijke smaak bij kijken.
Straks kunnen/mogen/durven we alleen nog maar te zeggen wat er goed is aan een foto en mogen de mindere kanten van een foto niet meer aan bod komen en het lijkt mij dat je juist door die mindere kanten te benoemen iets kunt leren.
Moest dit toch effe kwijt naar aanleiding van steeds vaker dit soort excuses te zien.