Ik snap de reactie van mrJanneman wel en daarmee die van Henry e.a. ook. Ik had dergelijke reacties ook wel verwacht. Ik ben echter wat eigenwijs in deze. Ik heb dat in het verleden ook wel vaker toegelicht geloof ik.
Allereerst denk ik niet heel erg in (hoofd)onderwerpen maar in totaalbeelden en als ik al een (hoofd)onderwerp in gedachten had voor deze foto dan was het de schedel en niet de slang. Dat de slang toch veel aandacht vraagt beaam ik zeker.
En dat brengt ons bij het volgende punt rust vs. onrust in een foto. Ik denk dat dit gewoon een kwestie van smaakverschil is. Voor mij hoeft een foto geen rustpunt te hebben ik hou zelfs erg van onrust in een foto mits deze zo bedoeld is.
De achtergrond is niet vaker gebruikt. Het is een samenstelling van vier verschillende texturen die ik allen nooit eerder gebruikt heb. Dat ze op een gegeven moment op elkaar gaan lijken wil ik wel geloven, ik stem ze af op mijn smaak.

Ik zeg dit allemaal niet om mijn foto "goed te praten" maar als toelichting dat mijn brein misschien wat anders werkt dan het gemiddelde doet. Dat dit niet altijd in de smaak zal vallen ben ik me goed van bewust. Als ik dat wil had ik beter vogels kunnen blijven fotograferen.

Ik bekritiseer jullie commentaar dus niet, ik waardeer dat juist heel erg. Het zet mij weer aan het nadenken en dat kan uiteindelijk alleen maar mijn fotografie ten goede komen.
Iedereen bedankt voor de reacties!