Thanks Rob, klopt wel wat je zegt hoor, maar ik kon bijna geen kant op op het balkonnetje bij m'n broer en zat hier aan m'n maximale diafragma van F/2.8 bij 32mm.
Ik had misschien beter nog iets uit kunnen zoomen, want bij 24mm heb ik F/1.8, alleen krijg je dan nog meer storende elementen in beeld die op het balkon en achter het raam aanwezig waren.
Punt is ook eigenlijk dat de kat te dicht op de achtergrond lag, had ik de achtergrond waziger gehad dan had de kat in de achtergrond ook een stuk waziger geweest en dat had denk weer minder mooi geweest.
Ik weet ook nog niet of het veel had uitgemaakt, 32mm F/2.8 of 24mm F/1.8, ik moet nog een hoop gaan uitproberen met dat nieuwe cameraatje, dit waren volgens mij de eerste serieuze foto's die ik ermee maakte.
Doordat de sensor natuurlijk ook nog wat kleiner is dan een APS-c sensor zal je ook minder snel een wazige achtergrond krijgen en zeker als je het ook nog eens vergelijkt met full frame.
Geen excuses of zo, want het is het resultaat dat telt, maar in de toekomst zal ie ook meer gebruikt gaan worden voor landschappen, concerten en de familie-kiekjes.
Ik vind zelf de 1e foto wel leuk, omdat ik ze er met veel pijn en moeite met z'n tweeën op kreeg en de 2e foto vind ik behalve leuk ook best nog wel redelijk mooi.