De update van Wim ziet er al een stuk beter uit., ik denk alleen iets teveel rood/magenta.
Ik weet natuurlijk ook niet welke lens je hebt en of dat een toplens is of niet, des te beter de lens, des te meer details je meest in je foto's gaat zien.
Als het niet zo'n hele dure lens is neem ik aan dat je grootste diafragma F/5.6 is en heel vaak is een lens op z'n grootste diafragma niet op z'n scherpst.
Wat je hier had kunnen doen is de ISO op 200 zetten en het diafragma op F/8, maar dan is het nog geen zekerheid dat je foto veel beter was geworden.
Is een kwestie van testen en uitproberen met je lens, het kan ook zijn dat ie op de uiterste zoomstand(dus 300mm) wat minder scherp is en je dus beter kunt zoomen tot 250mm.
Zoals gezegd gewoon uitproberen op bijvoorbeeld een pluche beest en dan verschillende standen proberen(300mm F/8, 250mm F/8, 250mm f/5.6 enz.), en dan kijken op welke stand jou lens het beste presteert.
Het zal waarschijnlijk nooit zo scherp en mooi worden als de beelden van een 300mm f/2.8, alle waar naar z'n geld natuurlijk, maar misschien krijg je wel wat scherpere beelden/meer details dan nu het geval is.
Als je weet wat de manco's en de pluspunten van je apparatuur zijn, kun je daar in de toekomst misschien handig op inspelen.