Het is 12 jul 2025 07:46

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur 50
 50
BerichtGeplaatst: 07 sep 2018 12:57 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 50
BerichtGeplaatst: 07 sep 2018 19:00 
Lid
Fotografie

Apart, denk dat met een ander standpunt en je een strakkere opbouw zou kunnen krijgen. Meer loodrecht op de auto. Nu proeft het als een wat snel getrokken plaat :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 50
BerichtGeplaatst: 07 sep 2018 19:25 
Moderator
Fotografie

Mendel schreef:
Apart, denk dat met een ander standpunt en je een strakkere opbouw zou kunnen krijgen. Meer loodrecht op de auto. Nu proeft het als een wat snel getrokken plaat :)

Had gekund, maar dan had ik concessies moeten doen m.b.t. tot de 50 borden en die wilde ik er wel op hebben. Het totaal maakt de foto volgens mij.

50
BerichtGeplaatst: 08 sep 2018 13:07 
Moderator
Fotografie

Ik volg Mendel wel, de foto oogt niet bijzonder. Echter, de situatie doet dat wel, en de vraag is of je daar als fotograaf dan heel veel meer van zou moeten maken. Een discussie die in de moderne fotografie nogal veel rondwaart. Ik neig als kijker steeds meer naar het standpunt dat dit niet zo nodig hoeft. Als fotograaf kan ik me echter maar moeilijk losmaken van de behoefte om het zo lekker mogelijk in beeld te vatten. Daarom mijn respect voor je foto en je mening.

50
BerichtGeplaatst: 08 sep 2018 20:11 
Moderator
Fotografie

petervaneekelen schreef:
Ik volg Mendel wel, de foto oogt niet bijzonder. Echter, de situatie doet dat wel, en de vraag is of je daar als fotograaf dan heel veel meer van zou moeten maken. Een discussie die in de moderne fotografie nogal veel rondwaart. Ik neig als kijker steeds meer naar het standpunt dat dit niet zo nodig hoeft. Als fotograaf kan ik me echter maar moeilijk losmaken van de behoefte om het zo lekker mogelijk in beeld te vatten. Daarom mijn respect voor je foto en je mening.

Peter je beschrijft heel genuanceerd het proces. Soms voel ik ook de strijd tussen de kijker en de
fotograaf die voor het standpunt moet gaan in mezelf. In dit geval koos ik voor de inhoud en ik denk
dat ik dat de laatste tijd meer en meer doe. Het zou dus te maken kunnen hebben met de wereld om ons heen die verandert. De vrijheid van meningsuiting en het niet belemmerd willen worden door regels zorgen
ervoor dat we ons vrijer voelen in deze tijd.

50
BerichtGeplaatst: 08 sep 2018 20:34 
Lid
Fotografie

Voor mij is er geen enkele regel van toepassing als ik de verkeersborden totaal niet interessant vind en de halve auto wel.
De vraag die bij me rijst waarom je de foto ter beoordeling plaatst als het een heel persoonlijke ervaring is.

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp